کل 26853
1

علت مرگ آتش‌نشان کرجی اهمال در رعایت اصول ایمنی است

  • کد خبر : 16041
  • 12 مرداد 1395 - 12:10

یک کارشناس ایمنی می‌گوید: در سازمان آتش‌نشانی که خود متولی ایمنی مردم است، نبایستی یک آتش‌نشان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست بدهد.

«غلامرضا غفوری»، مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار در رابطه با مرگ آتش‌نشان کرجی براثر برق گرفتگی گفت: سازمان آتش نشانی متولی ایمنی و مسئول حفاظت جان مردم است، لذا نباید جان کارگران آتش نشانی در ایستگاههای مختلف این سازمان در معرض خطر باشد. 

وی ادامه داد: حادثه مرگ آتش‌نشان کرجی بر اثر برق گرفتگی نشان می‌دهد که کمترین اصول ایمنی برق در ایستگاهها رعایت نمی شود. 

غفوری تصریح کرد: اگر اصول اولیه ایمنی رعایت می‌شد، یک آتش‌نشان ۲۴ ساله بر اثر تماس با کولر و برق گرفتگی جان خود را از دست نمی‌داد. 

وی در تشریح دلایل بروز این حادثه گفت: سیستم اتصال به زمین و کلید نشتی جریان، جزء الزامات ساختمان‌های جدید است و این الزامات از بروز برق گرفتگی غیرمستقیم جلوگیری می‌کند. 

وی ادامه داد: در ساختمان‌های کهنه این الزامات نصب نشده‌اند و همین مساله باعث بروز حوادث اینچنینی می‌شود. 

این کارشناسی ایمنی افزود: از طرف دیگر تجهیز و تعمیرات وسایل برقی از جمله کولر بایستی توسط اشخاص ذیصلاح انجام شود و مبادرت به تعمیر کولر توسط کارگران واحدها، حادثه آفرین است. 

مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار در پایان تاکید کرد: سازمان آتش نشانی باید هرچه سریعتر نسبت به تجهیز ایمنی ایستگاههای خود اقدام کند تا در آینده شاهد چنین حوادث دردناکی نباشیم.(ایلنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.