کل 26890
3

شمار قربانیان سیل در تایلند به ۲۱ تن رسید

  • کد خبر : 14706
  • 20 دی 1395 - 21:38

مقامات تایلند روز دوشنبه از کشته شدن ۲۱ نفر در سیل گسترده جنوب این کشور خبر دادند که براثر آن به تولید کائوچو در منطقه ضربه وارد آمد و زیرساخت ها آسیب دید.

فصل پرباران تایلند معمولا اواخر ماه نوامبر به پایان می رسد و باران سنگین و جاری شدن سیل در ماه ژانویه به نادرت اتفاق می افتد، اما باران های سنگین در نخستین ماه سال جدید میلادی ۱۳ استان از ۶۷ استان این کشور جنوب شرق آسیا را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

پیش بینی شده است باران های سیل آسا تا فردا سه شنبه از منطقه دور شده و به سمت میانمار حرکت کند. شرایط آب و هوایی در خلیج تایلند و جنوب این کشور باعث ایجاد امواجی به ارتفاع سه متر در دریای آندامان شده است.

به نوشته تارنمای 'بانکوک پست'، وزارت پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه تایلند اعلام کرد براثر باران های سیل آسا و جاری شدن سیل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۵۸ هزار نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند.

نیروی هوایی تایلند با استفاده از هواپیمای حمل و نقل نظامی اقدام به امداد رسانی و انتقال ملزومات، غذا، آب آشامیدنی و قایق به استان 'سونگخلا' جایی که بیشترین قربانی سیل را شاهد بوده، کرده است.

بیش از ۳۳۰ هزار خانواده تایلندی براثر این سیل آسیب دیده اند.

مسیر خط آهن 'بانکوک' پایتخت به 'ناخون سی تاممارات' نیز مسدود بوده و فرودگاه اصلی این استان جنوبی تایلند به دلیل آب گرفتگی همچنان تعطیل است.

'یوتای سونلوکسوب' رئیس شورای کائوچو تایلند نیز از پیامدهای این سیل بر تولید این محصول خبر داد و گفت که جنوب تایلند یک منطقه بزرگ تولید کائوچو است و این سیل بدترین تاثیر را بر منطقه در ۱۰ سال گذشته، گذاشته است.

سیل گسترده در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز جان بیش از ۹۰۰ نفر را در تایلند گرفت.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.