کل 26853
2

سقوط یک فروند هواپیمای نظامی در اندونزی جان ۱۳ نفر را گرفت

  • کد خبر : 14902
  • 28 آذر 1395 - 22:32

نیروی هوایی اندونزی اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی هرکولس روز یکشنبه در استان پاپوا سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

این هواپیمای نیروی هوایی اندونزی حامل ۱۳سرنشین بود و براساس گزارش 'آنتارا' خبرگزاری رسمی اندونزی اجساد سرنشینان این هواپیما پیدا شده است.

این هواپیمای هرکول 'سی ۱۳۰' نیروی هوایی اندونزی که از شهر 'تیمیکا' به مقصد 'وامنا' پرواز می ‌کرد ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی دچار حادثه شد. 

این هواپیمای نظامی اندونزی که تاکنون ۹ هزار ساعت پرواز داشته است، در حال یک رزمایش و آموزش پرواز بود که سقوط کرد.

این هواپیما همچنین ۱۲ تن سیمان را حمل می کرد.

یک فروند هواپیمای سبک نیروی پلیس اندونزی نیز آذر ماه جاری با ۱۲ سرنشین سقوط کرد و سرنشینان آن کشته شدند.

نیروهای نظامی اندونزی طی دو سال اخیر با سوانح هوایی مختلفی از سقوط بالگرد تا سقوط هواپیمای نظامی با بیش از ۱۰۰ سرنشین بر روی منطقه مسکونی مواجه شده است.

یک بالگرد نظامی ماه مارس در مرکز اندونزی سقوط کرد و در نتیجه ۱۲ نفر کشته شدند. یک هواپیمای نظامی نیز چند ماه پیش بر روی یک خانه در یک منطقه پر جمعیت در طول یک پرواز آزمایشی سقوط کرد و خلبان و دو نفر در این ساختمان کشته شدند.

شهر 'مدان' در جزیره سوماترا اندونزی نیز سال گذشته شاهد سقوط یک فروند هواپیمای 'هرکولس سی-۱۳۰' در یک محله مسکونی بود که در نتیجه ۱۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.

اندونزی از صنعت هوایی نسبتا فرسوده ای برخوردار است و سوانح هوایی مختلف نشان داد ناوگان هوایی این کشور و سایر تجهیزات آن نیازمند بازسازی است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.