کل 26902
3

جان باختن ۷۸۶ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور

  • کد خبر : 17322
  • 05 بهمن 1394 - 8:35
سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ ۷۸۶ تن براثر غرق شدگی درکشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال خبر داد.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار تلفات غرق شدگی ۸۱۲ تن، ۲ / ۳ درصد کاهش نشان می دهد. 

براساس این گزارش، طی ۹ ماهه امسال، ۶۷۴ مرد و ۱۱۲ زن بر اثر غرق شدگی در کشور جان باختند؛ ضمن اینکه بر اساس آمارهای موجود استان های مازندران با ۱۱۵ فوتی (۱۰۲ مرد و ۱۳ زن)، خوزستان با ۱۱۱ (۹۲ مرد و ۱۹ زن) و گیلان با ۹۲ فوتی (۷۸ مرد و ۱۴ زن) بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشتند. 

رشد ۷ / ۵ درصدی آمار غرق شدگی در استان گیلان 
این گزارش افزود: آمار تلفات غرق شدگی به ترتیب در استان مازندران با ۹ / ۱۲ درصد و در استان خوزستان با ۶ / ۱۴ درصد کاهش مواجه بود؛ اما تلفات غرق شدگی در استان گیلان رشد ۷ / ۵ درصدی نشان داد.

رودخانه ها دارای بیشترین غرق شدگی 

پزشکی قانونی همچنین در این گزارش اعلام کرد که طی ۹ ماهه امسال، بیشترین آمار غرق شدگی با ۲۰۳ کشته مربوط به رودخانه ها بود که شامل ۱۶۹ مرد و ۲۴ زن بود؛ پس از آن به ترتیب بیشترین تلفات غرق شدگی مربوط به دریا با ۱۷۸ فوتی (۱۶۰ مورد خارج از محدوده مجاز و ۱۸ در محدوده مجاز)، استخر ۱۱۰، کانال ۸۱، دریاچه مصنوعی و سد ۶۸، چاه ۲۲، دریاچه طبیعی ۱۷ و سایر مکان ها ۱۰۷ تن بود .

آمار پزشکی قانونی نشان می دهد که در ۱۰سال گذشته، سال ۱۳۹۳با ۸۹۸تن، کمترین و سال ۱۳۸۴با شمار تلفات یک هزارو ۲۸۰تن، بیشترین تلفات غرق شدگی را به خود اختصاص داد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.