کل 26883
1

تصادف رانندگی در محور شیراز به کازرون ۶ کشته و یک مجروح داشت

  • کد خبر : 16928
  • 07 فروردین 1395 - 6:16
سخنگوی اورژانس کشور گفت: حادثه برخورد یک دستگاه ۲۰۶ با یک دستگاه پراید در ساعت۱۱:۰۲ دقیقه روز گذشته، در محور شیراز به کازرون ۶ کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.

مجتبی خالدی درخصوص آخرین وضعیت مصدومان جاده‌ای و ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ کشور در ۲۴ ساعت گذشته گفت: روز گذشته در ساعت۱۱:۰۲ دقیقه، در محور شیراز به کازرون یک دستگاه ۲۰۶ با یک دستگاه پراید برخورد می‌کند. این حادثه نزدیک پایگاه اورژانس اتفاق می‌افتد و آمبولانس نیز در عرض سه دقیقه به محل حادثه می‌رسد.

وی افزود: این تصادف هفت مصدوم بد حال داشت که از این تعداد یک مجروح در صحنه حادثه فوت می‌کند. باقی مصدومان نیز با احیای قلبی و ریوی به بیمارستان انتقال داده می‌شوند که متاسفانه به علت شدت جراحات وارده پنج نفر از آنها دربیمارستان فوت می‌کنند و یک نفر باقی می‌ماند که در حال حاضر وضعیت مساعدی ندارد. 

به گفته سخنگوی اورژانس کشور” در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴۵۴ ماموریت در اورژانس‌های ۱۱۵ سراسر کشور انجام شده است که از این تعداد ۱۷۱۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، ۱۴۹۰ مورد به مراکز درمانی انتقال داده شده اند و ۱۷۳ نفر در محل درمان شدند.” 

خالدی همچنین اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۴ ماموریت اورژانس مربوط به بیماران قلبی، ۴۱۰ مورد مربوط به بیماران تنفسی و ۳۷ مورد نیز مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است. 

وی به مردم توصیه کرد در بحث استفاده از سیستم های گرمایشی، پیشگیری از مسمومیت با مونوکسید کربن در سفر را جدی بگیرند. 

سخنگوی اورژانس تهران ضمن بیان اینکه این آمار با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، ادامه داد: طی این مدت، ۱۹ مورد واژگونی ثبت شده است که ۱۰۸ نفرمصدوم و یک نفر فوتی در پی داشت. همچنین بالگردهای اورژانس نیز از ابتدای طرح تا امروز ۷۳ ماموریت داشتند و ۱۱۳ نفر را به مراکز درمانی انتقال دادند. 

خالدی تاکید کرد: مردم در صورت بروز حادثه حتما با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. همچنین نشانی دقیق برای رسیدن به موقع آمبولانس بسیار کمک کننده است. وسایل نقلیه نیز مسیر را حتما برای رسیدن آمبولانس‌ها باز کنند؛ چراکه از سراسر کشور تاخیر آمبولانس‌ها در اثر تصادف و ترافیک‌های ناشی از آن گزارش می شود.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.