کل 26871
2

ایمنی در شهر یکی از ارکان حقوق بشر است

  • کد خبر : 82000
  • 12 تیر 1403 - 14:48
ایمنی در شهر یکی از ارکان حقوق بشر است

معاون پیشگیری و حقوق عامه دادستانی تهران گفت: شهر ایمن یکی از ارکان حقوق بشر است و شهر ایمن فاکتورهای زیادی دارد که همه دستگاه‌ها باید در راستای اجرای آن وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، ولی الله محمودی در ششمین همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری که در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: درحال حاضر دغدغه همه ما انتخابات است اما از شما تشکر می‌کنم که در بین این همه شلوغی نیز به این مسئله مهم توجه دارید و این همایش برپا شد.

وی افزود: بحث ایمنی و شهر ایمن یک حق حقوق بشری است و مهم است. ما باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم. شهر ایمن فاکتورهای زیادی دارد که لزوم آن یکپارچگی در مدیریت است. تمام مسئولان ایمنی شهر باید تحت مدیریت واحد قرار گیرند تا این هدف محقق شود. حفظ جان و مال مردم در قانون اساسی نیز آمده است و همه دستگاه‌ها در آن نقش دارند.

محمودی با بیان اینکه ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در دستورکار قوه قضاییه است، گفت: در سطح کشور تعداد این ساختمان‌ها قابل توجه است و همانند بمب ساعتی در شهرها هستند. در هر شهری کسی نمی‌تواند ادعا کند ملک من است اگر آتش بگیرد و من بمیرم به کسی ارتباطی ندارد زیرا این مسئله روی همسایگان نیز تاثیر می‌گذارد.

 

وی افزود: دستگاه قضایی متولی صیانت از حقوق عامه و جان و مال مردم است و دادستانی تهران نیز در این حوزه عزم جدی برای برخورد دارد. یکی از موضوعات، نظارت بر ساخت و سازهاست که مورد توجه قرار نگرفته و باید اقدامات مناسب انجام شود.

محمودی با اشاره به لایحه خدمات عمومی آتش‌نشانی و ایمنی گفت: این لایحه یک تلاش دسته جمعی باید باشد و مدیران عامل آتش‌نشانی‌ها باید در استان‌ها با نمایندگان خود رایزنی کنند تا این لایحه تصویب شده و مشکلات رفع شود.

وی افزود: شناسایی و فهرست‌بندی ساختمان‌های ناایمن از جمله اقداماتی است که در تهران انجام شد و به مالکان اخطار ایمن سازی صادر می‌شود و اگر مالک اقدام نکند دادسرای ویژه ناحیه ۳۷ در این باره اقدام می‌کند و دستگاه قضا صاحبان، سازندگان و متولیان را مورد پرسش قرار می‌دهد.

معاون پیشگیری و حقوق عامه دادستانی تهران افزود: بهترین راهکار کاهش بلایای طبیعی، پیشیگری است که باید با انجام اقداماتی مثل فرهنگ سازی، بازرسی مستمر اماکن مختلف و تدوین اجرای آیین نامه ایمنی انجام شود.ما معاونت پیگیری و حمایت از تولیدکنندگان را در دادستانی داریم که در آن تولیدکنندگان می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند تا آتش نشانی‌های کشور تجهیزات کامل را در اختیار داشته باشند. اگر دستگاهی در زمینه تامین تجهیزات مشارکت نمی‌کند از سازمان آتش‌نشانی می‌خواهیم آنها را به دادستانی معرفی کند تا برخورد قضایی انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=82000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.