کل 26907
3

انبار لوستر طعمه حریق شد

  • کد خبر : 16614
  • 11 خرداد 1395 - 11:05
یک انبار مملو از لوسترهای وارداتی بعد از ظهر دیروز دچار آتش سوزی شد و خسارات زیادی برجای ماند.

 وقتی شعله های سرکش آتش از داخل سوله خود نمایی و شروع به زبانه کشیدن کرد کارگران شاهد بلافاصله طی تماسی با سامانه ۱۲۵ از آتش نشانی تهران تقاضای کمک کردند. 

ستاد فرماندهی آتش نشانی به محض دریافت این خبردر ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه روز گذشته به سرعت آتش نشانان ایستگاههای ۶۶، ۶۳ و همچنین نیروهای آتش نشانی پاکدشت را به محل حادثه در جاده خاوران، فرون آباد دوم، روستای قشلاق حاجی آباد اعزام کرد. 

عزیزغلامی نسب معاون عملیات منطقه ۸ آتش نشانی تهران که به اتفاق آتش نشانان در محل آتش سوزی حاضر شده بود در مورد وسعت حریق اظهار داشت: محل حادثه یک انباربه مساحت ۵۰۰ متر مربع بود که درآن تعداد زیادی لوستر وارداتی که در داخل کارتن ها بسته بندی شده بود، قرار داشت. 

وی با بیان این که دود ناشی از آتش سوزی درانبار لوستر از فاصله دور کاملا قابل مشاهده بود، افزود: شدت آتش سوزی به حدی بود که هر لحظه احتمال می رفت به سوله های مجاور که مملو از کالا و اجناس مختلف بود سرایت کند. 

این مدیرعملیات آتش نشانی اعلام کرد: با وجود مسیر طولانی برای رسیدن به محل آتش سوزی، نیروهای آتش نشانی خوشبختانه با عکس العمل سریع خود از سرایت آتش به سوله های مجاور جلوگیری کرده ومانع از بروزخسارات سنگین شدند. 

غلامی نسب تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از تقسیم شدن به سه گروه و استفاده از تجهیزات کامل انفرادی و دستگاه تنفسی وارد عملیات شدند و ضمن جلوگیری از گسترش آتش به انبارهای اطراف، با بکارگیری چند رشته لوله آبدهی سرگرم خاموش کردن آتش شدند. 

وی درادامه گفت: در این میان گروه دوم ازنیروهای آتش نشانی با استفاده از فرز موتوری و ابزار برش مشغول بریدن سقف شد تا دود شدید حاصل از آتش سوزی از سقف سوله خارج و عملیات اطفاء برای نیروهای عملیاتی راحت تر شود.  

معاون عملیات منطقه ۸ آتش نشانی با اشاره به این که این حادثه مصدومی نداشت، خاطرنشان کرد: پس از حدود سه ساعت تلاش نفسگیر، سرانجام این آتش سوزی توسط آتش نشانان درداخل انبار مهارشدو تحت کنترل درآمد. 

وی علت بروز این آتش سوزی را توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی ذکرکرد و افزود: به منظور سرعت بخشیدن در لکه گیری آتش، نیروهای آتش نشانی از یک دستگاه لودربرای جابجایی اجناس سوخته استفاده کرده و مشغول لکه گیری آتش های پنهان در انبار شدند که این عملیات بیش از ۵ ساعت به طول انجامید.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16614

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

12تیر
دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.