کل 26890
3

ارتقای ایمنی و رفع ۲۲ نقطه حادثه‌خیز در مسیر اهواز-چذابه

  • کد خبر : 71232
  • 08 شهریور 1402 - 22:14
ارتقای ایمنی و رفع ۲۲ نقطه حادثه‌خیز در مسیر اهواز-چذابه

وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتقای ایمنی جاده اصلی اهواز-چذابه با رفع ۲۲ نقطه پرحادثه، ایجاد ۳۴ کیلومتر روشنایی و ۲۳۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از تسنیم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در پایانه مرزی چزابه که یکی از پایانه‌های اصلی خروج به سمت کربلای معلی است، اظهار کرد: در استان خوزستان دو پایانه شلمچه و چذابه را داریم که سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون زائر از این پایانه تردد کردند. امسال با تغییر در ورودی و خروجی، تا کنون ۱۴ درصد افزایش ورودی و خروجی ها نیز ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: موج برگشت زائران از روز جمعه آغاز خواهد شد و تمهیدات جدی در پایانه‌ها اندیشیده شده است که این تردد مانند موج رفت با کمترین مشکل مدیریت شود.

وی اظهار کرد: مسیر اصلی اهواز به چذابه که ۱۱۵ کیلومتر است امسال ۴ بانده شد و اتفاق قابل توجهی است. در این محور علاوه بر رفع ۲۲ نقطه پرحادثه،‌۳۴ کیلومتر روشنایی ایجاد شد و بیش از ۲۳۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت صورت گرفت. همچنین آشکارسازی و نصب علائم ترافیکی با هدف رفع نقاط پرحادثه، جدا کننده‌های مسیر همه و همه برای افزایش امنیت در دو محور چزابه و شلمچه انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در مجموع استان خوزستان هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه دارد که حدود هزار و ۵۰ کیلومتر آن احداث شده است؛ در حال حاضر در وزارت راه شهرسازی در بخش ملی و استانی نیز ۴۰۰ کیلومتر در دست ساخت داریم.

بذرپاش تشریح کرد: توسعه شبکه بزرگراهی استان خوزستان در دستور کار قرار دارد که در این راستا بعد از اربعین قطعاتی از کریدور جنوبی نوار ساحلی را افتتاح خواهیم کرد و قطعات مختلفی که از شلمچه آغاز می‌شود تا نزدیک گوادر در مرز پاکستان ادامه پیدا خواهد کرد که هزار و ۸۶۰ کیلومتر است و ۶۰۰ کیلومتر از این مسیر کریدوری باقی مانده است که بخشی از آن در استان خوزستان است.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش می‌شود بخش‌های باقی مانده تا پایان دولت به اتمام برسد که بخشی از آن کنار گذر ماهشهر است و تصمیم گیری شد و بخش مربوط به خرمشهر و آبادان نیز روزهای آتی تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=71232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.