کل 26883
1

ارائه خدمات امدادی به ۵۵۰۰ تن از هموطنان در مناطق زلزله زده

  • کد خبر : 14084
  • 19 فروردین 1396 - 1:06

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۶ ریشتری در خراسان رضوی از مصدومیت ۴۰ تن تاکنون و اسکان اضطراری پنج هزار و ۴۸۸ تن در ۵۸ روستای آسیب دیده خبر داد.

مرتضی سلیمی با اشاره به ارائه گزارش عملیات زمین لرزه۶ریشتری(روز چهارشنبه) خراسان رضوی  تا ساعت ۶ صبح دیروز جمعه ۱۸ فروردین، بیان کرد : بر اثر وقوع زمین لرزه سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد دچار آسیب در ۵۸ روستا شد و تا این لحظه ۵۴۸۸ تن در مناطق آسیب دیده با برپایی ۱۱۹۸ دستگاه چادر توسط امدادگران به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

وی با تاکید بر اینکه بر اثر وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی ۴۰ تن مصدوم شدند، اظهار کرد: به ۵۴۸۸ تن از زلزله زدگان امدادرسانی شد.

سلیمی با بیان اینکه ۱۲۰ تیم عملیاتی متشکل از ۳۰۵ امدادگر و نجاتگر هلال احمر با بکارگیری سه فروند بالگرد و ۵۱ دستگاه خودروی عملیاتی و پشتیبانی به هموطنان زلزله زده خدمات رسانی کردند، گفت: سه بالگرد امدادی با انجام ۳۷ سورتی پرواز اقدام به انتقال ۸۵۰۰ کیلوگرم محموله امدادی و ۷۰ نیروی عملیاتی کرد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ارسال اقلام  امدادی(زیستی و غذایی )از پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، قم، اصفهان، خوزستان و سازمان امداد و نجات به مناطق زلزله زده خراسان رضوی انجام شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی به توزیع اقلام زیستی میان زلزله زدگان اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج، یک هزار و ۹۸۰ کیلوگرم حبوبات، ۵۸ هزار و ۴۰۴ قوطی کنسروجات، ۳۵۰۰ بسته چای، ۴۸۰۰ ست شست و شو، ۴۲۰ دستگاه چادر امدادی و ۵۰۴۰ بطری روغن مایع میان زلزله زدگان توزیع شد.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.