کل 26883
1

آیا هشدارهای اعلام خطر واقعی هستند ؟

  • کد خبر : 4122
  • 07 دی 1396 - 0:08
آیا هشدارهای اعلام خطر واقعی هستند ؟

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

اکتبر ۲۰۱۷

 

آیا هشدارهای اعلام خطر واقعی هستند ؟

ایمنی فرآیند - اکتبر ۲۰۱۷

آیا با افسانه های یونانی و داستان چوپان دروغگو آشنا هستید؟ پسرک چوپان به بهانه حمله گرگ فریاد می زد و روستائیان را به کمک می طلبید در صورتی که گرگی حمله نکرده بود. پس از مدتی، روستائیان فریادهای پسرک را جدی نگرفتند. یک روز به طور واقعی گرگ به گوسفندان حمله کرد و در حالی که پسرک گریه و زاری می کرد، از روستائیان کمک خواست. با تصور عدم واقعیت حمله گرگ، هیچ کمکی نکرد. بنابراین گرگ همه گوسفندان را درید. در برخی از ویرایش های قرن پنجم آمده که پسرک نیز توسط گره خورده شده است، شاید به این دلیل که نتایج نادیده گرفتن هشدارها می تواند بسیار وخیم باشد؟

آیا سیستم های اعلان خطری دارید که قابل اعتماد نبوده و به دلیل نقص سنسورها و یا تنظیم حساسیت آنها نزدیک به شرایط عملیاتی نرمال، مکررا هشدارهای کاذب بدهند؟ آیا در صورتی که یکی از این هشدارها واقعی بوده و نیاز به اقدام داشته باشد شما متوجه می شوید؟ یا هشدار های کاذبی دارید که در اثر تغییرات جزیی فرآیند بصدا در آمده و نیازی به پاسخ گویی ندارند؟ اگر چنین شرایطی را داشته باشید احتمالا هشدار واقعی را تشخیص نخواهید داد.

در سال ۲۰۱۰ حادثه ای در یک واحد واقع در ویرجینیای غربی توسط مرکز تحقیق و تفعم عوادث صنایع شیمیایی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت در این حادثه پس از رهایش مواد شیمیایی در ساختمان واحدهای فرآیندی، هشدارهای اعلان خطر نادیده گرفته شده اند. راپچر دیسکی در راکتور هاری متیل کلراید (ماده ای سمی و قابل اشتعال) عمل کرده است. بر اساس طراحی همزمان با پارگی راپچر دیسک، سیستم هشدار دهنده فعال و متیل کلراید به داخل لوله ونت رها شده بود. در سوابق قبلی علی رغم سالم بودن راپچر دیسک سیستم اعلان خطر نیز فعال شده است. اپراتور از ارتقاء این سیستم مطلع نبوده و تصور می کرد که این هشدار نیز کاذب است. خط لوله ونت دارای مسیر درین برای مایع بوده و از طریق این مسیر متیل کلراید به داخل محوطه نشت می یابد. نشت متیل کلراید برای مدت ۵ روز ادامه داشته و تخمین زده می شود که ۲۰۰۰ پوند (۹۰۰ کیلوگرم) متیل کلراید آزاد شده است.

شما چه کاری می توانید انجام دهید؟

هرگز هشدار سیستم های ایمنی را نادیده نگیرید. باید برای پاسخگویی به هشدار سیستم های ایمنی دستور العمل داشته باشید و همواره از آن پیروی نمائید.اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل آگاهی کامل داشته و آموزش های لازم را فرا گرفته اید.

اگر هشدار های کاذب بخصوص در سیستم های ایمنی دارید آن را به مدیریت و مسئولین ابزار دقیق اطلاع داده و تا رفع مشکل پیشگیری نمائید.

اگر سیستم اعلان خبری دارید که در صورت بصدا درآمدن نیازی به پاسخگویی و اقدام ندارد، با هماهنگی مدیریت و مهندسین آن را حذف کنید. درجه حساسیت اعلان سیستم های ایمنی را تغییر ندهید مگر آنکه صلاحیت انجام این کار را داشته باشید.

اطمینان حاصل نمائید که هر گونه تغییر در طراحی سیستم ها و تجهیزات اعلان خطر، درجه حساسیت این سیستم ها و تغییر در دستورالعملهای واکنشی، بر اساس دستور العمل مدیریت تغییر صورت پذیرفته است. تغییرات اعمال شده باید افراد تحت تاثیر و آموزش متناسب با تغییرات صورت پذیرفته را نیز مد نظر قرار دهد.

Don’t ignore safety alarms – there might really be a “wolf”!

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >> 

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.