کل 26923
1

۴۰ درصد حوادث بازار تهران مربوط به سیم‌کشی و برق است

  • کد خبر : 82205
  • 18 تیر 1403 - 21:01
۴۰ درصد حوادث بازار تهران مربوط به سیم‌کشی و برق است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: ۴۰ درصد حوادث بازار تهران به موضوعات برق مربوط است.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، قدرت اله محمدی در این باره اظهار کرد: سیم کشی و ظرفیت بازار مربوط به ۱۰۰ سال گذشته است و جوابگوی نیاز فعلی نیست. خسارات حادثه در بازار بالاست و نیاز به رسیدگی فوری دارد. جلسات زیادی در مورد بازار گذاشتیم که متاسفانه متوقف شد. برای موضوع ایمن‌سازی و نوسازی بازار یک کمیته شامل دستگاه قضایی، آتش‌نشانی ، اصناف و بازاریان و… باید تشکیل شود. ۸۰ درصد سرمایش بازار توسط کولر گازی است که نیاز است سیستم برق رسانی آن نو شود. در بازار سیدولی، عملیات اطفای حریق ۵۴ ساعت طول کشید، چون هیچ گونه وسیله ایمن‌سازی در آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: در موضوع بازار به دلیل وجود کابل ها؛ خودرو و نردبان های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نمی‌توانند از آن عبور کنند. ۴۰ درصد حوادث بازار به موضوعات برق مربوط است این در حالی است که روزانه ۱.۵ میلیون نفر در آن تردد می‌کنند. البته ۲۰ تا ۳۰ درصد ایمن سازی موضوعات مربوط به برق در بازار با کمک دستگاه قضایی و میراث فرهنگی انجام شده است.

 

 

کاهش تعداد ساختمان‌های بسیار پرخطر پایتخت

وی با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های بسیار پرخطر از ۱۲۹ به ۷۱ مورد کاهش یافت، افزود: تا پایان سال این اماکن باید تعیین تکلیف شوند. این ساختمان ها شامل بیمارستان، کارخانه، اماکن تجاری، دولتی و انبار است که ایمن‌سازی را انجام نمی دهند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمدی با بیان اینکه اگر مالکین ساختمان های بسیار پر خطر تمکین نکنند و ایمن‌سازی را انجام ندهند، این ساختمان ها پلمپ خواهند شد، گفت؛ از مالکین تقاضا می‌کنیم که ایمن سازی کنند، ما هم به آنها کمک خواهیم کرد. دستگاه‌ قضایی در مسیر ایمن‌سازی ساختمان های ناایمن همراه ماست‌.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد از حریق های ما در سال به دلیل مباحث مربوط به سیم کشی و اتصال برق است، افزود: در سال ۱۴۰۱، ۲۵۳۶ حادثه مربوط به این مسائل بود. البته در سال ۱۴۰۲ این آمار کاهشی بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهر، وی در پایان با اشاره به اینکه موارد مربوط به واحدهای مسکونی برای یکسری تجهیزات محدود مثل یک یخچال، لباسشویی و… است، گفت: در حال حاضر در بعضی از خانه ها از چند وسایل برقی استفاده می‌کنند که این بار اضافه را به شبکه تحمیل می‌کند و ممکن است باعث اتصال برق و حریق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=82205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.