کل 26876
1

پیام نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

  • کد خبر : 67206
  • 18 اردیبهشت 1402 - 17:09
پیام نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر طی پیامی فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و یکصد و یک سالگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را به تلاشگران عرصه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه و بشردوستانه این نهاد تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم

گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، نمادی از ارج نهادن به روح همدلی و همکاری تمامی آحاد بشر با عقاید و ملیت‌ها و رنگ‌ها و نژاد‌های مختلف است که در بحران‌ها و بلایای گوناگون طبیعی و غیر طبیعی به یاری همنوعان خود می‌شتابند. در این میان نام وزین جمعیت هلال احمر ایران اسلامی نیز  از دیرباز با فرهنگ ایثار و فداکاری گره خورده است، این جمعیت در صد و یک سال گذشته خدماتِ متعدد، متنوع و عام المنفعه‌ای داوطلبانه بسیاری را در ایران اسلامی ارائه کرده است که بهره‌برداران این خدمات نیازمندان، محرومان، مصیبت دیدگان و اقشار ضعیف جامعه بوده‌اند. خدماتی که برگرفته از باورها و اعتقادات دینی مردم مومن ایران اسلامی‌بوده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جمعیت هلال احمر  با هدایت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و پس از آن با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتب اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ایران‌ عزیز و سیاست‌های نظام اسلامی و به فعلیت‌رساندن ظرفیت‌های بشردوستانه مردم مؤمن و همیشه انقلابی ایران، نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ خدمت به دیگری ایفا نموده است و اعضای آن برای آسایش و رفاه مردم ایران عزیز از آرامش و عافیت خود چشم پوشیده‌اند.

 

امروز؛ جمهوری اسلامی ایران با پرچم سرخ هلال احمر، در سراسر دنیا منادی دعوت دولت‌ها به صلح است. این جمعیت با اجرای درست و اصولی وظایف بشردوستانه و قانونی خویش، خدمتگزارِ مطمئن مردم مخصوصا سانحه‌دیدگان و نیازمندان جامعه بوده است و امروز، از مرکز تا دورافتاده‌ترین بخش‌های کشور نام هلال احمر با گوش و چشم مردم آشناست.

دفاع از ارزش‌های انسانی، ایجاد حس تعاون و کمک به یکدیگر در جامعه، تلاش در راه سلامت جامعه، کوشش برای دوستی و تفاهم میان ملت‌ها از بارزترین اهداف و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر است.

اینجانب ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای امدادگر به عنوان پیام آوران راستین عرصه خدمت، هیجدهم اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و صدویکمین سال تاسیس این نهاد مردمی را صمیمانه به خانواده بزرگ هلال تبریک می‌گویم. آن‌ها همواره از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند و بی‌توقع به هم‌نوعان‌شان یاری رسانده‌اند. با درود به ارواح پاک شهدای ایران اسلامی، عزت روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان خواستارم.

عبدالحسین معزی

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=67206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.