کل 26886
1

فوت ناشی از حوادث کار در استان تهران ۶ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 14891
  • 29 آذر 1395 - 23:04

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از کاهش حدود ۶ درصدی فوت ناشی از حوادث کار از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،مسعود قادی پاشا بیان کرد: ۲۰۷ مورد فوت ناشی از حوادث کار در هفت ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است .

وی خاطر افزود: این شمار فوت ناشی ازحوادث کار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۴) که شمار فوت ناشی از حوادث کار ۲۲۰ تن اعلام شده بود ۹ / ۵ درصد کاهش ، نشان می دهد .

قادی پاشا افزود: از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار در هفت ماه امسال ۲۰۴تن، مرد و۳ تن زن بودند.

براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار با ۲ ویژگی، مشخص می شوند؛ حوادثی که در حین انجام وظیفه و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می دهند. 

با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی،اصابت جسم سخت،سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

در سال گذشته(۱۳۹۴) یکهزار و ۴۹۴ تن در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن(۱۳۹۳) با آمار تلفات حوادث کار یکهزار و ۸۹۱ تن بود، ۲۱ درصد کاهش داشت.

همچنین در سال گذشته از کل تلفات حوادث کار در کشور یکهزار و ۴۷۹ تن، مرد و ۱۵ تن زن بودند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.