کل 26915
1

ارائه الگوی ممیزی سیستم مدیریت HSE-MS ویژه صنعت چاپ با مدل ANP و DEMATEL با تاکید بر متدهای ممیزی (D&S و MISHA و OGP )مورد مطالعه : موسسه روزنامه اطلاعات و شرکت ایرانچاپ

  • کد خبر : 10303
  • 26 بهمن 1395 - 0:00
ارائه الگوی ممیزی سیستم مدیریت HSE-MS ویژه صنعت چاپ با مدل ANP و DEMATEL با تاکید بر متدهای ممیزی (D&S و MISHA و OGP )مورد مطالعه : موسسه روزنامه اطلاعات و شرکت ایرانچاپ

توضیحات :

مجله علمی پژوهشی سلامت کار ایران

 

دوره ۱۲ – شماره ۳ – سال ۱۳۹۴

 

نویسندگان : شهرام وثوقی ، تورج دانا ، نرگس سراج زاده

 

چکیده :

زمینه و هدف: یکی ازمهمترین موضوعات در سیستم مدیریت HSE-MS بحث ممیزی می باشد. ممیزی در حقیقت میزان تطابق با الزامات ، استانداردها و قوانین را بیان می نماید. هدف از انجام این پژوهش طراحی ممیزی در سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست HSE-MS ویژه صنعت چاپ و نشرعطف به مقتضیات و متغیرهای آن صنعت می باشد.

روش بررسی: نظر به اهمیت روش ممیزی و نتایج حاصل از آن ، ‌در این مطالعه ۳ متد مهم ممیزی D&S و MISHA و OGPP مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و با توسعه متدهای مورد مطالعه متد ممیزی AMPI ویژه صنعت چاپ با در نظر داشتن ۵ معیار اصلی و ۲۵ زیر معیار طراحی گردید، سپس معیارها با استفاده از تکنیکهای تصمیم گیری ANP و DEMATEL شامل تنظیم پرسشنامه خبره و تکمیل آن توسط ۱۵ نفر از متخصصین در این زمینه تائید و وزن دهی شدند و در ادامه با استفاده از نرم افزار سوپر دسیژن تحلیل شدند.

یافته ها: خروجی نرم افزار سوپردسیژن گویای این مطلب می باشد که معیار مدیریت و تعهد با وزن نرمال ۰.۲۴۹ از بیشترین اولویت برخوردار است. معیارمدیریت ریسک با وزن نرمال ۰.۲۳۷۷ در اولویت دوم و معیار پایش عملکرد با وزن نرمال ۰.۱۹۶ در اولویت سوم و معیارمدیریت پرسنل با وزن نرمال ۰.۱۶۴ در اولویت چهارم و معیارتکنولوژی محیط کار با وزن نرمال ۰.۱۵۳ در اولویت پنجم قرار دارد و همچنین میزان تاثیرگذاری (نشانگر D) مدیریت و تعهد بالاتر و ارجح تر از سایر معیارها می باشد.

نتیجه گیری: نتیجه حاصله از این تحقیق بیان می دارد که موثرترین و مهمترین معیار حوزه ممیزی در سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست صنعت چاپ و نشر ، معیار مدیریت و تعهد می باشد و با یه کار گیری نظام های اثر بخش در حیطه مدیریت و تعهد، هر چه بیشتر در مبحث ممیزی به استانداردها نزدیک می شویم.

 

واژه‌های کلیدی : ممیزی ، سیستم مدیریت ، HSE ، مدل تصمصم گیری چند منظوره ، مدل ANP ، مدل DEMATEL

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=10303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.