کل 26904
2

📽 ویدئو / سوختن حدود ۵۰ ساختمان در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس

  • کد خبر : 56307
  • 30 تیر 1401 - 13:22
📽 ویدئو / سوختن حدود ۵۰ ساختمان در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس

گرمای بی سابقه هوا در انگلیس که به بالاترین میزان از تاریخ ثبت دمای هوا در این کشور رسیده، باعث آتش سوزی در علفزارها و سرایت آن به حدود پنجاه ساختمان و ده‌ها خودرو شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  گرمای بی سابقه هوا در انگلیس که به بالاترین میزان از تاریخ ثبت دمای هوا در این کشور رسیده، موجب شد برخی علفزار‌ها در انگلیس دچار آتش سوزی شوند که به خانه‌های اطراف سرایت کرد و ده‌ها خانه تخلیه شد و حدود پنجاه ساختمان و ده‌ها خودرو نیز در پی این آتش سوزی از بین رفت.

هنوز از تلفات احتمالی و میزان خسارات این آتش سوزی‌ها گزارشی منتشر نشده، اما نهاد‌های امدادی و خدمات شهری اعلام کردند در پی گرمای بی سابقه هوا در پایتخت انگلیس تماس‌ها برای دریافت کمک درمانی و امدادی به بالاترین میزان پس از جنگ جهانی دوم رسید و چهار برابر روز‌های عادی شد.
شهرداری لندن اعلام کرد در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس که گرمای شدید منجر به آتش سوزی‌ های متعدد شد، بیش از دو هزار و ششصد تماس برای دریافت خدمات آتش نشانی و امدادی گرفته شد و در جریان کمک رسانی حدود بیست آتش نشان دچار مصدومیت شدند.
در گرم‌ترین روز‌های سال ۲۲ نفر نیز در دریا و رودخانه‌ها غرق شدند.

دانشمندان در انگلیس بار‌ها درباره تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا هشدار دادند و فعالان محیط زیست نیز بار‌ها با برپایی تظاهرات از دولت خواستند به تعهدات خود در قبال محیط زیست عمل کند و آلاینده‌ها را کاهش دهد.اما دولت انگلیس انجام خواست آنان را مستلزم هزینه‌های فراوان دانسته و تا کنون در چندین تظاهرات و تجمع اعتراضی فعالان محیط زیست، آنان را بازداشت و برخی را روانه زندان کرده است.
فعالان محیط زیست که امروز نیز در اعتراض به بی توجهی دولت به محیط زیست، با تجمع در بزرگراه ام ۲۵ برای ساعتی آن را مسدود کردند می‌گویند کشور‌های صنعتی با تولید بیشترین گاز‌های گلخانه ای، مخرب‌ترین نقش را در تغییرات اقلیمی و گرمای کره زمین دارند، اما حاضر نیستند متناسب با سهم خود در آلایندگی، برای کاهش آن گام بردارند و اکنون مردم جهان باید تاوان بی توجهی انان به محیط زیست را بدهند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=56307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.