سیگارهایی با مقدار اندازهگیری شده تار و نیکوتین کمتر (تار ≥gm15 و نیکوتین ≤mg1) تحت نام سیگارهای سبک، بیش از ۴ دهه است که به فروش میرسد. در حال حاضر، مصرف این گونه سیگارها در سطح جهان و از جمله در ایران در حال افزایش است که به علت تبلیغات گمراه کننده شرکتهای دخانیاتی در مورد خطرات بهداشتی کمتر و تندی کمتر این سیگارها میباشد و در واقع ترغیب سیگاری ها به انتخاب این محصولات به عنوان جایگزینی برای ترک میباشد. درک نادرست از لغات سبک، تار کم و بسیار سبک هر ساله میلیون ها نفر از افراد را در سراسر دنیا به مصرف این محصولات با تصور کم خطرتر سوق میدهد.
بسیاری از شرکت های سیگارسازی با تبلیغات مختلف سعی می کنند علاوه بر جذب مشتری های بیشتر ِ، کشیدن سیگار با مارک مخصوص لایت را بی خطر جلوه دهند.
کم بودن میزان نیکوتین موجود در سیگار یکی از شعارهای تبلیغاتی است که برخی شرکت های تولید سیگار از آن استفاده میکنند.
با توجه به اینکه سیگارکشیدن در یک دوره زمانی طولانی مدت اتفاق می افتد، عوارض ناشی از این بیماری شامل سرطان ریه یا دیگر اختلالات ریوی و غیر ریوی صرف نظر از کاهش مقدار نیکوتین سیگار اتفاق خواهد افتاد .
انتهای پیام/










