کل 26809
2

🎥 رانش زمین در گینه نو پاپوا؛ بیش از ۶۷۰ نفر مدفون شده‌اند

  • کد خبر : 80816
  • 06 خرداد 1403 - 19:23
🎥 رانش زمین در گینه نو پاپوا؛ بیش از ۶۷۰ نفر مدفون شده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام کرد، تخمین زده شده که بیش از ۶۷۰ نفر در نتیجه رانش زمین در گینه نو زیر آوار و گل و لای مدفون و کشته شده‌اند. پیش از این رسانه‌های گینه نو واقع در اقیانوس آرام جنوبی تخمین زده بودند که بیش از ۳۰۰ نفر احتمال می‌رود در زیر گل و لای دفن و کشته شده باشند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، سازمان ملل متحد اعلام کرد، تخمین زده شده که بیش از ۶۷۰ نفر در نتیجه رانش زمین در گینه نو زیر آوار و گل و لای مدفون و کشته شده‌اند.

آژانس مهاجران سازمان ملل متحد (IMO) اعلام کرد که بیش از ۶۷۰ نفر در نتیجه سیل و رانش زمین در گینه نو پاپوا کشته شده و در زیر گل و لای دفن شده‌اند.

پیش از این رسانه‌های گینه نو واقع در اقیانوس آرام جنوبی تخمین زده بودند که بیش از ۳۰۰ نفر احتمال می‌رود در زیر گل و لای دفن و کشته شده باشند.

سازمان ملل با اشاره به شمار قابل توجه افرادی که زیر آوار و گل و لای مانده‌اند اعلام کرد که تا کنون تنها جسد ۵ نفر بیرون کشیده شده است.

سرهان آکتوپراک، رئیس آژانس مهاجران سازمان ملل در گینه نو پاپوا می‌گوید که تخمین‌های این سازمان از شمار تلفات، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات روستای یامبالی در استان انگا استوار است که می‌گویند بیش از ۱۵۰ خانه در رانش زمین در روز جمعه در زیر گل و لای مدفون شده است.

وزارت خارجه استرالیا نیز اعلام کرد که بیش از ۶ روستا در استان مولیتاکا در فاصله ۶۰۰ کیلومتری از پایتخت گینه به طور کامل تحت تاثیر این سیل و رانش زمین هستند.

آکتوپراک اضافه کرد که زمین همچنان در حال لغزش است، صخره‌ها فرومی‌ریزند و خاک زمین به دلیل فشار زیاد همچنان در حال ترک خوردن است و موقعیت بسیار خطرناکی را برای هرکسی ایجاد کرده است.

گینه نو در اقیانوس آرام به پایتختی بندر مورسبی تا سال ۱۹۷۵ تحت سلطه استرالیا قرار داشت، اما در این سال به طور کامل استقلال خود را به دست آورد.

این کشور حدود ۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=80816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.