کل 26853
3

🎥ویدئو/ آب آشامیدنی سالم، دور از دسترس هند‌ی‌ها

  • کد خبر : 77164
  • 05 بهمن 1402 - 20:31
🎥ویدئو/ آب آشامیدنی سالم، دور از دسترس هند‌ی‌ها

آب در هند برای دارا‌ها و ندار‌ها یک رنگ نیست.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، نوشیدن آب سالم و قابل شرب در هند چه در پایتخت و چه در کلان شهر‌ها نیازمند نصب دستگاه تصفیه آب است که همه مردم قدرت خرید آن را ندارند. ۵۴ درصد از زنان و دختران جوان روستا‌های هند هر روز ۳۵ دقیقه مسیر را طی می‌کنند تا به آب برسند.

در چند دهه اخیر و با حمایت سازمان‌های بین المللی طرح‌های مختلفی برای آوردن آب به داخل خانه‌ها در هند به اجرا گذاشته شده است.

بویژه درپنج سال اخیر، تعداد خانه‌های روستایی که به آب لوله‌کشی متصل شدند از هفده به ۶۲ درصد افزایش یافته است.

اکنون با اینکه در اغلب منازل مسکونی شهر‌های هند بویژه کلانشهر‌ها آب لوله کشی وجود دارد، اما فقط دو درصد از مردم این کشور، آب آشامیدنی سالم را از شیر آب داخل خانه می‌نوشند.

دستیابی به آب آشامیدنی سالم در سراسر این کشور نیازمند نصب دستگاه‌های تصفیه آب است با وجود ضرورت نصب این دستگاه‌ها در هر خانه حدود ۶۵ درصد از خانوار‌های هندی از این تجهیزات برای تصفیه آب استفاده می‌کنند.

طبق آمارها، سالانه حدود ۳۸ میلیون هندی به بیماری‌های منتقله از آب ناسالم مبتلا می‌شوند و ۴۰۰ هزار نفر نیز با همین بیماری‌ها جان می‌دهند.

پس از چندین دهه، آب از شیر‌های آب خانه در شهر‌های هند خارج می‌شود، اما آب آشامیدنی سالم بدون نیاز به دستگاه‌های تصفیه آب برای بسیاری از مردم این دیار یک رویاست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=77164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.