کل 26857
4

۳ شیفت کاری برای پرسنل اورژانس

  • کد خبر : 21257
  • 26 شهریور 1398 - 9:47
۳ شیفت کاری برای پرسنل اورژانس

۳ شیفت کاری برای پرسنل اورژانس

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ،نایب رئیس نظام پرستاری مرند و جلفا با اشاره به مشکلات پرسنل اورژانس گفت: به دلیل کمبود نیرو در پایگاه های اورژانس، پرسنل می بایست ۳ شیفت به ارائه خدمات بپردازند.

مهدی علی بیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به مشکلات جامعه پرستاری بیان کرد : یکی از مشکلات پرستاران معوقات آنان است. مطالبات پرستاری بیش از یکسال است که انباشته شده و علاوه بر بی انگیزگی پرستاران در ارائه خدمات، باعث ایجاد مشکلات خانوادگی و معیشتی آنان نیز شده است .

وی با بیان این که فوریت های پزشکی مشکلات متعددی را علاوه بر مشکلات سایر پرستاران دارند، اظهار داشت: برای مثال هزینه ایاب و ذهاب به فوریت های پزشکی شهرستان ها پرداخت نمی شود . کارانه پرسنل اورژانس نسبت به سایر پرستاران با توجه به سختی کار و عدم امنیت جانی، پایین تر است.

نایب رئیس نظام پرستاری مرند و جلفا با اشاره به این که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۱۱ سال است که اجرایی نشده، اظهار کرد: اگر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود قطعا پرستاران به حقوق واقعی خود دست خواهند یافت  و خدمات با کیفیت تری به بیماران ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امور رفاهی و تفریحی پرستاران در شهرستان ها بسیار پایین بوده و نیاز به رسیدگی دارد.

علی بیگی با بیان این که کمبود نیرو در پایگاه های اورژانس در شهرستان ها افزایش داشته، عنوان کرد: نیروهای اورژانس علاوه بر موظفی و اضافه کار می بایست ۱۷۵ ساعت شیفت خارج از شمول داشته باشند بنابراین  پایگاه های تازه تاسیس شده نیاز به نیروی بیشتر دارد و چارت سازمانی دقیقی برای آنان در نظر گرفته نشده و اگر این چارت سازمانی راه اندازی شود قطعا پرستاران بیکار می توانند وارد بازار کار شوند و کمبود پرستار نیز رفع گردد.

وی یادآور شد: با توجه به این گونه اضافه کاری ها بین کار و زندگی پرستاران عدم توازن ایجاد شده و مشکلات بیشتری را در بین خانواده ایجاد خواهد کرد.

نایب رئیس نظام پرستاری مرند افزود: خشونت و عدم امنیت جانی اورژانس یکی دیگر از مشکلات آنان است و نیاز است که به این مهم  رسیدگی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=21257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.