کل 26847
0

کشته و زخمی شدن ۶ نفر بر اثر توفان و سیل در کشور

  • کد خبر : 27853
  • 08 اردیبهشت 1399 - 22:23
کشته و زخمی شدن ۶ نفر بر اثر توفان و سیل در کشور

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: توفان شدید شب گذشته باعث مرگ ۲ نفر موتورسوار در شهرستان بافق شد و افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت.

محمود شاکری شمسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش این توفان از عصر یکشنبه تا نیمه‌ شب ادامه داشت و سرعت آن در ابرکوه به  ۱۲۲ کیلومتر  و در سایر مناطق استان تا ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید.

وی ادامه داد: در جریان این توفان به برخی شبکه‌های برق، یک دکل برق فشار قوی، تابلوهای تبلیغاتی و تیرهای برق و درختان در سراسر استان خساراتی وارد شد.

این مسوول اظهار کرد: همچنین شکستگی درختان خسارت زیادی را برای باغداران به ویژه باغ‌های پسته، زردآلو  و انگور در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و خاتم به همراه داشت.

این مسوول پیشتر به ایرنا گفته بود: بر اثر حوادث طبیعی در سال‌جاری مانند سیل، توفان ، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد.

شاکری شمسی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

مجموع اراضی قابل کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم‌اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

دو کشته و دو مصدوم در سیل بلده مازندران

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جانباختن دو تن در پی وقوع سیل در منطقه‌ای از استان مازندران خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد:‌ ساعت ۰۳:۰۸ دقیقه بامداد روز جاری در پی وقوع سیل در بلده نور و ریزش جاده، یک دستگاه خودرو زانتیا به رودخانه سقوط کرد. با گزارش این حادثه به اورژانس بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به محل حادثه واقع در کیلومتر ۹ جاده بلده اعزام شد.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های اولیه دو تن از سرنشینان مفقود شده بودند و دو نفر نیز دچار مصدومیت شده بودند که افراد مصدوم در محل درمان شدند.

خالدی گفت: پس از بررسی‌هایی که در ادامه انجام شد، مشخص شد که دو نفر که مفقود شده بودند جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، جانباختگان این حادثه دو نفر آقای ۳۷ و ۳۸ ساله بوده‌اند و مصدومان نیز به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=27853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.