کل 26853
1

پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی به پزشکی قانونی یاسوج منتقل می شود

  • کد خبر : 19063
  • 02 اسفند 1396 - 18:37

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: اجساد تمام جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج به پزشکی قانونی شهرستان یاسوج منتقل می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از انتقال تعدادی از پیکرهای اجساد جانباختگان سرنشینان هواپیمای تهران – یاسوج به دامنه کوه دنا خبر داد.

 محسن مومنی اظهار کرد : این پیکرها پیش از ظهر امروز از ارتفاعات نُقُل به پایین انتقال یافت و به مراجع قانونی تحویل شد. 

پیشتر اعلام شده بود که پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانون کهگیلویه و بویراحمد می شود.

مدیر جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه کار انتقال پیکر سایر جانباختگان ادامه دارد، ادامه داد: یک تیم ۴۰ نفره با تجهیزات کامل جایگزین گروه ۲۰ نفره اعزامی امدادگران شدند تا سایر اجساد را به پایین انتقال دهند. 

مومنی گفت : درصورت مناسب بودن شرایط جوی،بعد ازظهر امروز تیم ۴۰ نفره اعزامی به ارتفاعات نُقُل در منطقه چهار هزار متری دنا مستقر می شوند تا جست و جو و انتقال سایر اجساد را ادامه دهند. 

به گفته محسن مهر علیزاده استاندار اصفهان براساس تصمیم مسئولان ستاد مدیریت بحران قرار است عملیات انتقال اجساد جانباختگان این سانحه هوایی به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی از طریق مسیر سی سخت ( مرکز شهرستان دنا و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی یاسوج ) انجام شود. 

۴۰ اسکی باز و کوهنورد درحال صعود به دنا

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت که ۴۰ نفر از اسکی بازان و کوهنوردان حرفه‌ای این استان و استان‌های همجوار برای جست وجو و انتقال جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج به ارتفاعات دنا اعزام شدند

سیدمحمد تقی علوی گفت : این افراد در قالب ۸ تیم از کوهنوردان زبده به ارتفاعات دنا اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: این ۴۰ نفر اسکی باز و کوهنورد برای کمک به انتقال پیکرهای پیدا شده و جست و جوی دیگر پیکرها به سوی ارتفاعات پازن پیر واقع در منطقه نقل حرکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به سبب سخت گذر بودن منطقه و برف و بوران شدید، کوهنوردان به‌کندی حرکت می کنند.

۲۵ گروه متشکل از امدادگران استان‌های مختلف و ۱۱ گروه از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج اعزام شده اند.

پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی به پزشکی قانونی یاسوج منتقل می شود

حسن رحیمی بیان کرد : براساس هماهنگی بین دادگستری کل استان اصفهان و استان کهگیلویه و بویر احمد مقرر شد به لحاظ شرایط روحی و نگرانی بازماندگان این حادثه، اجساد پس از انتقال از محل وقوع در کمترین فرصت به پزشکی قانونی یاسوج برای انجام کارهای فنی، کارشناسی و تشخیص هویت منتقل شود. 

وی ادامه داد : اگر چه این اتفاق در حوزه قضایی اصفهان رخ داده ولی به لحاظ سهولت دسترسی به مرجع قضایی این اقدام صورت گرفته است. 

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: از اولین لحظه وقوع این حادثه دستگاه قضایی براساس وظیفه خود و به اعتبار اینکه محل وقوع حادثه در حوزه قلمرو قضایی استان اصفهان بوده است به موضوع ورود کرد . 

وی یادآور شد: بازپرس مربوطه و دادستان سمیرم نیز از ابتدای وقوع این حادثه در محل مستقر شده اند. 

رحیمی افزود: از روز گذشته که محل سقوط هواپیما مشخص شد بلافاصله بازپرس در اولین فرصت ورود پیدا کرد و اگر چه امکان فرود نبود ولی با اشراف به محل اقدام به فیلمبرداری و مستند سازی از لاشه هواپیما و وضعیت جانباختگان کردند و پرونده تقریبا روال قضایی خود را طی می کند. 

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ حدود ۵۵ دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد.

روز گذشته پس از ۴۸ ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.