کل 26877
3

١۵ سال فعالیت نشریه ایمنی فرآیند

  • کد خبر : 4132
  • 02 دی 1396 - 0:04
١۵ سال فعالیت نشریه ایمنی فرآیند

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

نوامبر ٢٠١۶

 

١۵ سال فعالیت نشریه ایمنی فرآیند

ایمنی فرآیند - نوامبر ٢٠١۶

در نوامبر سال ٢٠٠١ اولین شماره نشریه ایمنی Beacon (شکل ١) توسط CCPS منتشر و در بین چند صد نفر توزیع شد. از آن زمان تاکنون بیش از ١٨٠ پیام از سوی کارکنان صنایع فرآیندی ارسال شده است . (تصویر خواندنی این پیام ها در آدرس www.sache.org  موجود است.) هم اکنون بیش از ٣٨٠٠٠ نفر از طریق ایمیل بطور مستقیم این نشریه را دریافت می کنند و مختارند که آن را به سایر همکاران خود نیز ارسال نمایند. احتمالا در مجموع خوانندگان نشریه چند صد هزار نفر خواهند بود. در حال حاضر نشریۀ Beacon توسط گروهی از مترجمین در سراسر دنیا که علاقه مند به نشر ایمنی فرآیند هستند بطور داوطلبانه به بیش از ٢۵ زبان ترجمه می شود. در سال ٢٠١۶ در دو نشریۀ Beacon بر روی تکرار حوادث تمرکز شده است – در ماه فوریه که بر روی آتش سوزی نـاشی از سرریز شدن محتویـات قابـل اشتـعال در مخـازن بود (تصویر ٢) و در ماه می که در خصوص انفجار نیترات آمونیم صحبت شد.(تصویر ٣) این حوادث نمونه هایی هستند که امیدواریم از طریق نشریه Beacon بتوان از آن پیشگیری کرد. باید از حوادثی که در مکانهای دیگر بوقوع پیوسته درس بگیریم ، در غیر این صورت مجبورید با وقوع حادثه ای مشابه در واحد خود آن را فرا بگیرید!

آیا می دانستید؟

  • نشریه Beacon صرفاٍّ براى اپراتورهاى فرآیند،  کارکنان تعمیرات و سایر افراد در خط مقدم صنایع فرآیندى نوشته مى شود. در این نشریه بیشتر بر مواردى تمرکز شده که این افراد مشاهده مى کنند و به حسب مسئولیتشان مى توانند اقدام مناسب را انجام دهند.
  • اگر چه مخاطبین اصلى نشریه Beacon مهندسین، شیمیست ها، افراد فنى و مدیران نیستند ولى بسیارى از این افراد نشریه را مطالعه مى کنند و خوشبختانه مطالبى را فرا مى گیرند. در بخش« شما چه کارى مىوانید انجام دهید »پیشنهادى در مورد تغییر فرآیند، تعویض تجهیزات و یا استفاده از استاندارد خاصى ارائه نخواهد شد.
  • شما مختارید که نشریه Beacon را بصورت نسخه الکترونیکى و یا چاپى با همکاران خود به مشارکت گذارید.

شما چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • هنگام مطالعه نشریه دقت کنید که چه مطلبى را مى توان از آن آموخت چون ممکن است حادثۀ عنوان شده در نشریه مربوط به تاسیساتى باشد که با صنعت شما مشابهت ندارد. به عنوان مثال نشریه سپتامبر ۲۰۱۶ در مورد حریق در کشتى بود. بسیارى از خوانندگان Beacon در کشتى کار نمى کنند ولى پیام اصلى این حادثه درباره اهمیت سیستم مدیریت تغییر (MOC)است که در هر سیستم و یا تجهیزاتى کاربرد دارد.
  • با توجه به محدودیت فضا، نمى توان تمامى درس آموزى هاى یک حادثه در نشریه بیان کرد. در مورد سایر موارد آموزنده بیاندیشید یا جهت اطلاعات بیشتر در خصوص حوادث مشابه جست و جو نمائید.
  • اگر در واحدى کار مى کنید که برنامه هاى مدیریت ایمنى فرآیند بخوبى اجرا مى شوند، احتمالاٍّ حوادث زیادى نخواهید داشت. در این صورت مغرور نشده و از نشریه Beacon به منظور ابزار یادآورى سیستم مدیریت ایمنى فرآیند و تبعات ناشى از عدم اجراى مقررات در سایر همکاران استفاده کنید.
  • جهت نحوه استفاده از نشریه Beacon به سایت www.sache.org مراجعه کرده و نشریۀ فوریه ۲۰۰۸ مطالعه کنید.

نشریه Beacon– ١۵ سال تبادل درس آموزی های ایمنی فرآیند!

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.