کل 26883
1

نجات معجزه آسای دو کارگر از زیر آوار در میدان هفت تیر

  • کد خبر : 13847
  • 19 آذر 1397 - 22:03

رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب ساختمان، ریزش آواری از سنگ و خاک را بر روی دو کارگر از تبعه افغان رقم زد.

 در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گرفتار شدن دو کارگر زیر انبوهی سنگ و خاک، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۲:۴۰ ظهر امروز آتش نشانان ایستگاه ۱۸ و گروه امداد و نجات ۱۳ را به سرعت رهسپار میدان هفت تیر کرد.

محمود شکیبافر رئیس ایستگاه ۱۸ سازمان آتش نشانی تهران درباره این حادثه بیان کرد : کارگران مشغول تخریب یک ساختمان قدیمی ۳ طبقه به مساحت حدود۲۵۰متر مربع بودند که ناگهان دیوارها و سقف این ساختمان تخریب شده و دو کارگر جوان از تبعه افغان در زیر آوار سنگ و خاک و آجر محبوس شدند.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با کشیدن نوار هشدار دهنده و جلوگیری از رفت و آمد شهروندان، محل حادثه را ایمن کردند و با بکارگیری تجهیزات مخصوص نجات، مشغول آوار برداری و امدادرسانی به دو کارگر جوان شدند.

شکیبافر خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از گذشت زمان کوتاهی، هر دو کارگر مصدوم را از زیر آوار خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

رئیس ایستگاه ۱۸ آتش نشانی به مالکان خانه های بافت قدیمی و فرسوده توصیه می کند؛ در هنگام تخریب ساختمان های قدیمی همواره کارگران با تجربه و ماهر به کار گرفته شوند تا روند تخریب ایمن تر انجام شود و از آسیب های مالی و جانی که عمدتا تلخ و غیر قابل جبران هستند جلوگیری شود. 

علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.