کل 26912
1

نجات بیش از ۷۰۰ مهاجر توسط کشتی ایرلندی در مدیترانه

  • کد خبر : 13646
  • 05 تیر 1396 - 23:02

نیروی دریایی ایرلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک کشتی نیروی دریایی این کشور ۷۱۲ نفر را در نزدیک سواحل طرابلس پایتخت لیبی نجات داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کشتی 'LÉ Eithne' دیروز یکشنبه، در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غرب لیبی در دریای مدیترانه سرنشینان چندین قایق را نجات داد و همچنین شش مهاجر را که بیهوش شده بودند، احیا کرد.

این مهاجران که ۱۴ زن باردار و چهار نوزاد در میان آنها دیده می شود، به یک 'بندر امن' منتقل می شوند تا به مقامات ایتالیای تحویل شوند. 

'برایان فیتزرالد' فرمانده کشتی ایرلندی به تلویزیون RTE گفت 'جان هیچ کسی از دست نرفت. این یک علمیات ویژه بود که در جریان هشت ساعت اجرای آن، هر لحظه جان کسی در خطر بود.' 

کشتی ایرلندی به عنوان بخشی از تلاش های دولت ایرلند ۲۳ مه (دوم خرداد ماه) به مدیترانه اعزام شد تا در علمیات های مقابله با بحران مهاجرت فعالیت کنند.
به گزارش ایرنا، موج مهاجرانی که در سال های اخیر از جنگ در خاورمیانه به ویژه ناآرامی های سوریه، یمن و لیبی گریخته و به اروپا رفته اند، مشکلاتی را برای این قاره به وجود آورده است. 

اتحادیه اروپا با ارائه کمک مالی به ترکیه از این کشور خواسته تا موج مهاجرت از سوریه را کنترل کند. همچنین ماموریت های نیروهای دریایی کشورهای اروپایی برای کنترل موج مهاجرت و نجات آنها افزایش یافته است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.