کل 26890
2

نجات بیش از ۳۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک در جاده اشنویه – ارومیه

  • کد خبر : 17721
  • 15 آذر 1394 - 22:41
رئیس اداره راه و شهرسازی اشنویه اعلام کرد: برف و کولاک شدید بیش از ۱۵۰ دستگاه خودرو را در مسیر اشنویه به ارومیه متوقف و زمین گیر کرد.

کریم عبدالله پور افزود: این تعداد خودرو به علت کولاک بسیار شدید از عصر شنبه تا صبح امروز در این محور به ویژه در گردنه 'خورشو' گرفتار شده بودند که با تلاش ماموران راهداری نجات پیدا کردند. 

وی اظهار کرد: این تعداد خودرو شامل اتوبوس و انواع خودروی سواری با بیش از ۳۰۰ نفر مسافر، تریلی، کامیون و نفت کش بودند که با تلاش ماموران راهداری نجات یافتند. 

عبدالله پور اضافه کرد: بارش ناگهانی و غافلگیرکننده برف که از ساعت ۱۷ روز شنبه در این مسیر مواصلاتی آغاز شده، همچنان ادامه دارد و مشکلات زیادی برای تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه در گردنه های برف گیر ایجاد کرده است. 

وی گفت: ارتفاع برف اکنون به طور متوسط در این مسیر به ۵۰ سانتیمتر رسیده و در منطقه 'دشت بیل' به حدود یک متر نیز رسیده است.  

عبدالله پور افزود: با وجود بارش ۲۰ سانتیمتری برف همراه با کولاک در مسیرهای پیرانشهر و نقده، تردد در راه های ارتباطی اصلی این شهرستان ها در جریان است. 

وی از تمام خودروهایی که قصد تردد در جاده های بین شهری اشنویه را دارند خواست تا از زنجیر چرخ و لوازم ایمنی مناسب استفاده کرده و از مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند. 

عبدالله پور از روستائیان نیز خواست تا برای تردد در مسیرهای روستایی از زنجیرچرخ استفاده کنند. 

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و ۷۵ کیلومتری مرکز استان در مرز ایران با کشورهای عراق و ترکیه و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.