کل 26878
2

ناپدید شدن ۱۳ نفر بر اثر غرق شدن قایق مالزیایی

  • کد خبر : 14455
  • 21 بهمن 1395 - 22:53

گارد ساحلی مالزی روز پنجشنبه پس از گذشت ۱۰ روز از غرق شدن یک قایق حامل ده ها گردشگران چینی در سواحل این کشور جنوب شرق آسیا، اعلام کرد یک قایق پرسرعت دیگر در آب های ایالت صباح غرق و ۱۳ سرنشین آن ناپدید شدند.

غرق شدن قایق های پر از مسافر در کشورهای مالزی، اندونزی، و فیلیپین به دلیل شرایط جغرافیایی هر ساله جان صدها نفر را می گیرد و این اتفاق بیشتر در مواقعی روی می دهد که این قایق های خارج از سیستم قانونی اقدام به جابجایی مسافران غیرقانونی بین اندونزی و مالزی می کنند.

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، دو مسافر قایقی که سه شنبه شب در سواحل ایالت صباح غرق شد توسط ماهیگیران و برخی روستاییان نزدیک آب های این ایالت مالزی در جزیره 'بورنئو' پیدا و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته این افراد محلی، این قایق قصد داشت از سواحل جنوب غربی ایالت 'صباح' به اندونزی عزیمت کند.

'زوبیل مات سوم' فرمانده اول گارد ساحلی این منطقه مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد به رغم اینکه تیم امداد و نجات به تلاش خود برای یافتن ناپدیدشدگان این حادثه ادامه می دهد، اما از آنجایی که گزارش غرق شدن این قایق ۲۴ ساعت پس از روی دادن آن انجام شده، چالش های عمده ای در یافتن ناپدید شدگان وجود دارد. 

مقامات مالزیایی تاکنون هویت و جزئیات سرنشینان این قایق پرسرعت را اعلام نکرده اند.

یک قایق گردشگری حامل گردشگران چینی نیز حدود ۱۰ روز پیش در آب های این منطقه غرق شد که برخی از سرنشینان آن پس از ۳۰ ساعت نجات یافتند.

در نخستین ماه سال جاری همچنین یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی اندونزی در آبهای نزدیک مالزی غرق شد که جسد برخی از این قربانیان در آب های ساحلی نزدیک ایالت 'جوهور' در جنوب این کشور پیدا شد. 

غرق شدن قایق های مسافربری مهاجران و گردشگران در آب های بین اندونزی و مالزی نشان دهنده ضرورت سازماندهی کردن یکی از راه های اصلی حمل و نقل عمومی است که بسیاری از مردم به دلایل مختلف جغرافیایی گزینه ای جز استفاده از آن را ندارند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.