کل 26917
1

مصدومیت ۲ چترباز بر اثر برخورد با کابل های فشار قوی و سقوط در ارتفاعات وردیج

  • کد خبر : 13259
  • 17 شهریور 1396 - 21:14

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برخورد ۲ مردجوان با یک چتر با کابل های برق فشارقوی و سقوط این ۲ نفر از ارتفاعات وردیج (غربی ترین نقطه تهران) خبر داد و افزود : این ۲ نفر با تلاش آتش نشانان و عوامل اورژانس از مرگ حتمی نجات یافتند.

سید جلال ملکی اضافه کرد : ساعت ۹:۲۱ امروز حادثه سقوط چتر باز بر روی کابل های برق فشار قوی در ارتفاعات وردیج به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی شهر تهران است اما ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه ۲ مرد جوان با یک چتر آموزشی به هنگام پرواز بدلیل تغییرات جوی و بی احتیاطی با کابل های برق فشار قوی در ارتفاعات حدود ۷۰ متری برخورد کردند.

ملکی با بیان اینکه این ۲ مرد جوان بین زمین و هوا معلق بودند افزود : برای انجام عملیات باید حتما برق آن منطقه قطع می شد و برای همین کار عوامل شرکت برق و آتش نشانان در حال ایجاد کارگاههای خود بودند که به یکباره این ۲ نفر به پایین سقوط کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ۲ مرد جوان به همراه بقایای چتر سقوط کردند بطور معجزه آسایی زنده بودند اما از ناحیه پاها و کمر دچار مصدومیت شده بودند.

ملکی یادآور شد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه آتش نشانان با استفاده از برانکاردهای مخصوص این ۲ مصدوم را تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی با بیان اینکه در این سالهای اخیر شاهد سقوط چتربازان در این منطقه بودیم تاکید کرد: سازمان آتش نشانی بدلیل وجود تابلوهای برق فشار قوی بارها اخطار داده اند که این منطقه اصلا برای پرواز ایمن نیست‌.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.