کل 26888
1

مصدومیت کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از روی داربست

  • کد خبر : 13525
  • 25 تیر 1396 - 14:32

بی توجهی به اصول ایمنی هنگام کار در ساختمان، سقوط کارگر افغانی را از روی داربست در پی داشت.

در پی تماس نگران کارگران یک ساختمان در حال ساخت با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط یک کارگر از روی داربست ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ساعت ۱۱:۱۵ امروز به سرعت آتش نشانان ایستگاه ۶۷ و گروه امداد و نجات ۱ را روانه خیابان خیام شمالی، کوچه مهدویان احدی کرد، که پس از رسیدن ایستگاه ۶۷ به محل، گروه نجات عودت داده شد.

حمید میرزاقلی رئیس ایستگاه ۱۲۶ آتش نشانی که همراه آتش نشانان اعزامی در محل حادثه حضور داشت دراین باره بیان کرد : یک کارگر ساختمانی ۲۵ ساله تبعه افغانستان که بر روی داربست های فلزی یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه در حال ساخت، سرگرم کار بود که ناگهان تعادل خود را از دست داده و از طبقه چهارم به دیوار همجوار طبقه دوم به ارتفاع ۶ متر سقوط کرده بود.

وی با اشاره به آسیب دیدگی شدید کارگر مصدوم، اضافه کرد : آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ضمن ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات مخصوص، در نهایت دقت و سرعت امدادرسانی به کارگر مصدوم را آغاز کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پزشکی مصدوم را با احتیاط کامل از راه پله های محل حادثه به پایین و بیرون از ساختمان منتقل کردند و برای اعزام به بیمارستان، تحویل کادر پزشکی اورژانس حاضر در محل دادند.

گفتنی است؛ علت بروز این حادثه عدم استفاده کارگر از کمربند ایمنی ساختمانی در ارتفاع اعلام شد.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.