کل 26853
2

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ۶ نفر از اعضای یک خانواده در شهرکرد

  • کد خبر : 17379
  • 27 دی 1394 - 22:50
مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال وبختیاری از مسمومیت ۶ نفر از اعضای یک خانواده در منزل مسکونی با گاز مونوکسید کربن در شهر کرد خبر داد.

محسن ابراهیمی افزود:طی تماس تلفنی در ساعت ۵ صبح روز جمعه، با مرکز پیام شهرکرد ،گزارش مسمومیت گروهی در منزل مسکونی وصول شد.  

وی گفت:بدنبال این حادثه، تکنسین های فوریت های پزشکی شهرکرد سریع به محل اعزام شدند. 

ابرهیمی اظهار داشت:۶ نفر ساکن در منزل مسکونی دچارعلائم مسمومیت با گاز co شده بودند که مسموم شدگان پس از دریافت اکسیژن وسرم تراپی وکنترل علائم حیاتی توسط آمبولانس اورژانس۱۱۵ به بیمارستان کاشانی شهرکرد اعزام شدند . 

وی گفت : بنابرشواهد نقص فنی آبگرمکن علت این حادثه بوده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است گفت:مرکز فوریت حوادث پزشکی به هموطنان توصیه می کند که خطر گاز مونوکسید کربن را جدی گرفته و اصول ایمنی را کاملا رعایت کنند. 

ابراهیمی اظهار داشت: مونوکسید کربن گازی است بی رنگ، بی بو و بی مزه که در اثر احتراق ناقص تمامی سوخت های آلی مانند بنزین، زغال سنگ، نفت سفید، پلاستیک، چوب و گاز طبیعی تولید می شود و در اصطلاح به آن قاتل خاموش گفته می شود و از جمله منابع تولید کننده گاز منو اکسید کربن می توان به اجاق گاز و شومینه، اگزوز اتومبیل، کباب پزهای ذغالی، فرهای آشپزخانه، منابع روشنایی گاز سوز، آبگرمکن ها، بخاری های نفتی اشاره کرد. 

وی گفت:سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، خستگی، بیقراری، خواب آلودگی، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید، مشکلات حافظه،مشکلات راه رفتن، توهم، کبودی دست و پا و دور لب ها، درد سینه و درد شکم را از جمله علائم و نشانه های مسمومیت با مونوکسید کربن است که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود. 

وی ادامه داد: در صورت مواجه با فرد یا افرادی که دچار گازگرفتگی شده اند، ضمن برقراری تماس با اورژانس۱۱۵، فرد یا افراد مصدوم را از فضای آلوده به فضای باز و آزاد انتقال دهید و در صورت بیهوش بودن فرد، عملیات احیا را آغاز کرده و اکسیژن به فرد بیمار برسانید.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.