کل 26883
2

مانور مقابله با آتش و دود در ساختمان های بلند

  • کد خبر : 18751
  • 05 خرداد 1394 - 19:24
مانور امداد و نجات و خاموش کردن آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی پانزده طبقه، با حضور نیروهای آتش نشانی منطقه یک عملیات برگزار شد.

این مانور در مجتمع مسکونی ۱۵ طبقه انجام شد و در آن بیش از ۴۵ نفر از پرسنل آتش نشانی از ایستگاه های ۱۱۴، ۶۹، ۲۰، گروه نجات ۸، با استفاده از ۱۱ دستگاه انواع خودروی آتش نشانی از جمله خودرو بالابر ۳۲ متری و خاور تنفسی شرکت داشتند.

با اعلام آتش سوزی از سوی ستاد فرماندهی این مانور آغاز و نیروهای عملیات آتش نشانی در کمترین زمان خود را به محل حادثه رساندند. 

یکی از واحد های طبقه هفتم مجتمع دچار آتش سوزی شده بود و دود و شعله فراوانی به بیرون متصاعد می شد و در حال سرایت به طبقات بالاتر بود و ساکنین طبقات بالاتر برای فرار از دود و شعله به سمت طبقات بالاتر و پشت بام فرار کرده بودند.

در شروع این مانور یک دستگاه خودروی آتش نشانی در مقابل درب ورودی مجتمع متوقف شده و یک گروه از آتش نشانان با استفاده از لوله های آبرسانی اقدام به لوله کشی به طبقه هفتم کردند و در نهایت شعله های آتش را مهار و خاموش کردند.

گفتنی است؛ همزمان فرماندهان آتش نشانی با تقسیم نیروها در تمامی بخش های ساختمان برای جستجو در طبقات و یافتن محبوسین به نجات محبوس شدگان پرداختند و با استفاده از بالابر و راه پله آنان را به مکان امن منتقل کردند.

بهروز رضایی رئیس ایستگاه ۱۱۴ علت و هدف از اجرای این مانور را افزایش ساختمان های بلند و آشنایی با آتش سوزی در ارتفاع و همچنین انتقال تجهیزات به طبقات و نحوه مهار آتش سوزی و انتقال مصدومین و محبوسین به محل امن با امکانات و لوازم موجود اعلام کرد. (پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.