کل 26853
2

عابران پیاده و موتورسواران ۴۵ درصد قربانیان حوادث جاده ای را تشکیل می دهند

  • کد خبر : 15202
  • 25 آبان 1395 - 20:06

معاون دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی گفت: عابران پیاده، موتورسواران و دوچرخه سواران ۴۵ درصد از جانباختگان حوادث جاده ای را در کشور به خود اختصاص داده اند.

حسن عبدوس در همایش یادواره قربانیان حوادث ترافیکی در مشهد اضافه کرد: عابران پیاده، موتورسواران و دوچرخه سواران بیشترین آسیب پذیری را در برابر حوادث
جاده ای دارند زیرا از حفاظت و حمایتهای لازم برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: سالانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در جاده ها و خیابانهای کشور بر اثر سوانح رانندگی جان می بازند.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی گفت: ظرف سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ آمار قربانیان حوادث رانندگی در ایران روند صعودی داشت
و در این مدت حتی به ۲۷ هزار نفر در سال هم رسید.

وی در ادامه گفت: در پی اقدامات و تمهیدات صورت گرفته از سال ۱۳۹۰ تاکنون شاهد کاهش حوادث و تلفات رانندگی در ایران بوده ایم.

عبدوس افزود: هم اکنون آمار تلفات جاده ای در ایران ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است در حالی که متوسط جهانی این رقم ۱۷.۵ نفر به ازا ۱۰۰ هزار نفر
جمیت می باشد و در کشورهای پیشرفته و درآمد بالا این رقم خیلی پایین تر است.

وی گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی(مربوط به سال ۱۳۹۲) جانباختگان سوانح رانندگی در ایران ۳۲ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام شد.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی افزود: افزون بر ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر در ایران از طریق جاده ها انجام می
شود اما در کشورهای دیگر سهم حمل و نقل ریلی و آبی در شهرها و جاده ها قابل توجه است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که در ایران بیشتر در معرض خطر هستیم و به همین خاطر حوادث ترافیکی و قربانیان تصادفات زیاد است.

عبدوس گفت: طبق بررسیهای انجام شده مهمترین عواملی که در تشدید تصادفات نقش دارند 'سرعت بالا، رفتارهای پرخطر، شتاب زدگی و حواس پرتی' است.

وی افزود: عمده حواس پرتیها رانندگان نیز مربوط به صحبت کردن با تلفن همراه، پیامک زدن و کنترل شبکه مجازی حین رانندگی است.

همایش یادواره قربانیان حوادث ترافیکی همزمان با 'روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی' به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.