کل 26876
0

صاعقه جان یک چوپان را در قصرقند گرفت

  • کد خبر : 17047
  • 18 اسفند 1394 - 11:02

رعد و برق و صاعقه جان یک چوپان را در اطراف شهر قصرقند سیستان و بلوچستان گرفت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

رضا اربابی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان فرماندار قصرقند با تایید این خبر ،اظهار داشت: ورود سامانه بارشی همراه با رعد و برق و تگرگ و تندباد سبب طغیان برخی رودخانه ها و جاری شدن روان آب در معابر عمومی شده است.  

وی بیان کرد: بر اساس اعلام فرماندار قصرقند رعد و برق صاعقه ظهر امروز جان یک چوپان را گرفت و یک نفر همراه وی را زخمی کرد که به مرکز درمانی انتقال یافت. 

در عین حال کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  هشدار داد: ماهیگیران با توجه به مواج و متلاطم بودن دریای عمان تا پایان هفته از صیادی در سواحل استان خودداری کنند. 

رضا آزادمنش اظهار کرد: از دوشنبه تا پایان هفته به دلیل هسته های بارشی قوی در برخی نقاط شمالی، مرکزی و نیمه جنوبی رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و تندباد شدید و تگرگ پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: تحت تاثیر این جریان احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و پر آب شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی و اختلال در تردد جاده ای و ترافیک شهری وجود دارد. 

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت دریای عمان مواج و متلاطم بوده و رگبار و رعد و برق روی دریا نیز شدید خواهد بود. 

آزادمنش خاطرنشان کرد: زاهدان و خاش در شبانه روز گذشته با حداقل ۱۰ درجه سانتی گراد خنکترین و دلگان با ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.  

قصرقند در ۵۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.