کل 26853
4

شاخص آلودگی هوای تهران رکورد زد

  • کد خبر : 22944
  • 25 آذر 1398 - 22:14
شاخص آلودگی هوای تهران رکورد زد

شاخص آلودگی هوای تهران رکورد زد

رئیس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت گفت: رکورد بالاترین شاخص کیفیت هوا در تهران شکسته و شاخص ۲۱۱ در یک ایستگاه‌ ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران اکنون به عدد ۱۶۶ رسیده است، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷ بود که در محدوده ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا پایان شب ادامه خواهد داشت و به دلیل اینکه هواشناسی یک ناپایداری جوی را پیش بینی کرده بود، جلسه کمیته اضطرار هوا تشکیل و برای تعطیلی مدارس تصمیم گیری نشد.

رکورد بالاترین شاخص کیفیت هوا در تهران شکسته شد

شاهسونی با بیان اینکه رکورد بالاترین شاخص کیفیت هوا در تهران شکسته شد، گفت: ایستگاه پیروزی با شاخص کیفیت هوای ۲۱۱ در محدود بسیار ناسالم قرار گرفت و این برای اولین بار در سال ۹۸ است که شاخص کیفیت یکی از ایستگاه‌های شهر تهران بالای ۲۰۰ می رود و وضعیت هوای ایستگاه پیروزی در شرایط خیلی ناسالم قرار می گیرد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آلوده‌ترین نقاط پایتخت اظهار کرد: پس از ایستگاه پیروزی، ایستگاه شهرری با ۱۹۰، ایستگاه تربیت مدرس با ۱۷۷، ایستگاه ستاد بحران و شادآباد با ۱۷۴ به ترتیب بالاترین شاخص کیفی هوا در پایتخت را به خود اختصاص داده اند.

توصیه های بهداشتی برای روزهای آلوده پایتخت

او با بیان اینکه در شرایط «ناسالم برای همه»، توصیه می‌کنیم تا افراد از منزل خارج نشوند، تصریح کرد: در این شرایط گروه‌های پرخطر و حساس به ویژه بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان، زنان باردار از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند، سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد ممکن کاهش بدهند، امور خود را با تلفن یا اینترنت انجام دهند و از رفت و آمد در سطح شهر به ویژه در نقاط آلوده خودداری کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: در روز‌هایی که شرایط آلودگی هوا برای همه ناسالم است، توصیه می‌کنیم که افراد فعالیت ورزشی و بدنی در فضای باز انجام ندهند و در فضای بسته ورزش کنند، همچنین گروه‌های حساس از پیاده روی خودداری کنند.

بهترین ماسک ها برای محافظت در برابر آلودگی هوا

شاهسونی استفاده از ماسک‌های فیلتردار در شرایط ناسالم هوا را ضروری دانست و گفت: در شرایطی که شاخص کیفی هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است توصیه می‌کنیم افراد در صورت ضرورت برای خروج از منزل، از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند و توجه داشته باشند ماسک‌های معمولی یا بیمارستانی مانع عبور ذرات ریز معلق در هوا نمی‌شود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به علائم ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: افراد در صورت مشاهده علائمی، چون احساس درد یا تنگی در قفسه سینه، سرفه مکرر، تنگی نفس، تپش قلب، سرگیجه، احساس گیجی به پزشک یا مراکز اورژانس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=22944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.