کل 26847
0

سیل و رانش زمین در چین ۵۶ قربانی گرفت

  • کد خبر : 13593
  • 14 تیر 1396 - 16:11

وزارت امور داخلی چین اعلام کرد بارش سنگین باران، جاری شدن سیل و رانش زمین در ۷ روز گذشته باعث کشته شدن ۵۶ نفر و مفقود شدن ۲۲ نفر در ۱۱ استان این کشور شد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد سیل همچنین باعث تخریب ۲۷ هزار خانه و آواره شدن ۳۷ هزار نفر دیگر در استان های ژیجیانگ، آنهویی، جیانگشی، هوبئی، هونان، گوانگدونگ، چونگینگ، سیچوان، گویژو، یوننان و منطقه گواگژی ژوهانگ شده است.

این وزارت خانه خسارت ناشی از رانش زمین و سیل در یک هفته گذشته در چین را ۲۵.۲۷ میلیارد یوان برابر با ۳.۷ میلیارد دلار براورد کرده است.

دولت مرکزی چین روز گذشته ۱.۸۸ میلیارد یوان را به منظور جبران خسارت وارد شده به ۲۰ استان این کشور اختصاص داد.

وزارت کشور و کمیته ملی کاهش بلایای طبیعی چین نیز گروه ها و همچنین مواد مورد نیاز مردم را به مناطق آسیب دیده در ژیجیانگ، جیانگشی، هونان و گویژو ارسال کرده اند.

حدود سه هزار پلیس مسلح نیز برای کمک به آسیب دیدگان به مناطق مذکور اعزام شده اند.

گزارش های اولیه حاکی از آن است سطح آب رودخانه 'شیانگ جیانگ' یکی از منابع اصلی رودخانه 'یانگ تسه' در استان 'چانگشا' به ۵۱ متر رسیده است و از رکورد قبلی ۳۹.۱۸ متر که در سال ۱۹۹۸ به دلیل سیل گسترده ثبت شده بود عبور کرده است.

مردم نواحی جنوبی چین همه ساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد، در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می کنند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین، مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف این کشور صدها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۳ نیز بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.

توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.