کل 26923
2

سیلندری که رها شد

  • کد خبر : 4299
  • 01 آذر 1396 - 0:04
سیلندری که رها شد

توضیحات :

Beacon  Safety Messages

 

ایمنی فرآیند

آوریل ۲۰۰۲

 

سیلندری که رها شد


حادثه ….

ایمنی فرآیند - آوریل 2002
اپراتور قصد داشت که یکی از دو سیلندر حریق FM-200 از سرویس خارج سازد، اما کارها طبق نقشه عمل نکردند . همانطور که در اولین عکس می بینید ، فقط یکی از آن ها وجود دارد. حین خارج سازی سیلندر دوم ، سیلندر رها شد و به میان سمت سقف رفت و بالای سقف قرار گرفت !

به دقت به دومین عکس نگاه کنید و می توانید متوجه شوید که سقف نیاز به تعمیر دارد !

چگونه اتفاق می افتاد ؟

سیلندرهای گاز فشرده شده ، مقدار زیادی از انرژی ذخیره شده دارند که منتظرند تا با آن ها بد کار شود ، ریخته شوند یا به شدت از آن استفاده کنند تا منفجر شوند . اگر این انرژی ناگهان آزاد شود ، مانند موتور جت عمل می کنند ؛ نه دقیقا مثل خودش – آن ها دقیقا خود جت هستند که بدون فرآیند سوختن کار می کنند .بخار اگزوز یک شیر شکسته ، نیرویی ایجاد می کند که جت یا سیلندر در مسیری عکس بخار بوجود آمده را حرکت می دهد . خوشبختانه این سیلندر به جای اینکه از این طرف اتاق به آن طرف برود به سمت بالا حرکت کرد . تصاویر خودشان گویا هستند – نیروهای به دام افتاده مهم هستند ، و هنگامی که این انرژی ناگهان آزاد می شود، خسارت عمده به مال و افراد پیامدهای احتمالی وارد می کنند.

به دنبال چه هستید ؟

بعدا که با سیلندرهای گاز فشرده کار می کنید این داستان و عکس ها را به یاد آورید . آن ها قدرتی باور نکردنی مانند قدرت جت دارند . به همین خاطر است که تمام اقدامات احتیاطی که در مورد آن می شنوید را باید به کار برید – زنجیر آن ها را متصل نگه دارید (حفاظت در برابر سقوط سیلندر) ، اطمینان یابید ، وقتی که آنها را جابجا می کنید، درپوش شیر سر جای خود قرار دارد ، شیوه های پیشنهاد شده ی تولید کننده و … را دنبال کنید. خصوصا اجازه ندهید اتفاقی رخ دهد که شیر سیلندر از جا کنده شود.

دانلود نسخه انگلیسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.