کل 26853
1

زاگرس ۵۰ درصد آب کشور را تأمین می‌کند

  • کد خبر : 19472
  • 27 بهمن 1394 - 9:41
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی، بدون حمایت استانداران، حضور همه دستگاه‌ها و جوامع محلی، محقق نخواهد شد.

فرهاد دبیری در مراسم انعقاد «تفاهم‌نامه مشترک برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی» گفت: زاگرس ۵۰ درصد آب کشور را تامین می‌کند و در منطقه حساسی قرار دارد. در حال حاضر در وضعیتی است که اگر به لحاظ حفاظت نتواند تحت برنامه منسجم قرار گیرد، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. 

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ برنامه حفاظت زاگرس مرکزی با حمایت سازمان ملل متحد آغاز شد، اظهار کرد: این برنامه باید به طور ملی ادامه یابد، بنابراین برنامه ۳۰ ساله‌ای تنظیم شده که عملیاتی نخواهد شد مگر با حمایت استانداران، همه دستگاه‌ها و جوامع محلی. 

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان ناظر در کنار سایر دستگاه‌ها در برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی حضور خواهد داشت، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز از طرح حمایت می‌کنند. 

شیرین ابوالقاسمی مدیرطرح ملی حفاظت از زاگرس نیز با اشاره به اینکه این برنامه با حمایت استانداران فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد، گفت: باید ارکان اجرایی جایگاه خود را بپذیرند تا این برنامه عملیاتی شود. 

وی با بیان اینکه برج آب شیرین کشور زاگرس است، اظهار کرد: ۵۰ درصد آب کشور از کوهستان زاگرس تولید می‌شود و اگر نگاه کنونی در مورد زاگرس تداوم یابد، این منطقه از بین می‌رود. کوچک‌ترین نگاه تنگ‌نظرانه به این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

مدیرطرح ملی حفاظت از زاگرس با اشاره به اینکه حفظ فرهنگ و قومیت کشور وابسته به آب است، گفت: امیدواریم با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استانداران، این طرح عملیاتی شود. 

ابوالقاسمی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست قرار است هر شش ماه یک بار در اجرای برنامه توسعه پایدار کوهستان مرکزی نظارت داشته و گزارش آن را به وزارت کشور ارائه دهد.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.