کل 26875
1

ریزش دیواره کارگاه مترو در قم ۶ کارگر را مصدوم کرد

  • کد خبر : 14452
  • 21 بهمن 1395 - 23:16

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت: تاکنون شش نفر به دلیل مصدومیت در حادثه مترو قم به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی در گفت وگویی با اشاره به حادثه مترو در قم با اعلام این مطلب اضافه کرد :‌ بنابه گفته شاهدان عینی احتمالا هنوز دو یا سه نفر زیر آوار هستند و آوار برداری عوامل آتش نشانی و شهرداری در حال انجام است.

وی گفت: این حادثه در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه امروز به اورژانس قم اعلام شد و در ظرف کمتر از سه دقیقه عوامل اورژانس به محل حادثه رسیدند.

فراهانی عنوان داشت: یک نفر از افرادی که تا حدودی زیر آوار مانده بود به سرعت توسط عوامل اورژانس به بیمارستان نکویی قم منتقل شد و در ادامه پنج نفر دیگر شامل چهار کارگر مترو و یک نفر از عوامل امدادی با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم افزود : عوامل اورژانس با تمام توان در صحنه حضور دارند تا در صورت نجات جان آن کارگران زیر آوار، اقدامات CPR و احیا انجام داده و به بیمارستان منتقل کنند.

وی ادامه داد :همچنین با توجه به تعدد نیروهای امدادی،عوامل اورژانس قم در صورت بروز مشکل برای هر کدام از آنها، خدمات رسانی خواهند کرد.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود. 

طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق ۱۴ ایستگاه میسر می ‌شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از ۲۲هزار نفر در ساعت خواهد بود. 

در بخش نخست این طرح حدود ۳.۱۰ کیلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکینگ شهرک کامکار تا میدان ولیعصر(عج) به روش مکانیزه وبا استفاده از یک دستگاه ماشین حفار تمام مقطع (EPB TBM) حفاری شده است. 

بخش دوم مسیر به صورت نیمه مکانیزه با روش مدرن اتریشی (NATM) حفاری می ‌شود. این بخش از طرح از ایستگاه ولیعصر(عج) آغاز می ‌شود و با عبور از زیر بزرگراه خلیج فارس به ایستگاه بقیه‌ الله می ‌رسد. در ادامه با حفاری یک هزار و ۶۵۴ متر و تغییر جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط یک متروی قم به پایان می‌ رسد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.