کل 26883
1

رانش زمین در بالی اندونزی ۱۲ قربانی گرفت

  • کد خبر : 14447
  • 22 بهمن 1395 - 23:36

۱۲ نفر پنجشنبه شب در جزیره بالی اندونزی براثر رانش زمین جان باختند.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز جمعه گزارش داد براثر رانش زمین در سه روستای جزیره بالی این کشور جنوب شرق آسیا که هر سال شاهد چند رانش بزرگ زمین است، چند خانه ویران و ۱۲ نفر کشته و جند نفر دیگر زخمی شدند.

در این حادثه چند وسیله نقلیه نیز در زیر خاک مدفون شد.

عملیات امداد و نجات از پنجشنبه شب پس از وقوع حادثه آغاز و تا صبح جمعه ادامه داشت. مقامات اندونزی صبح امروز در نخستین مرحله تعداد کشته ها را هفت نفر اعلام کردند.

براساس این گزارش، بارندگی شدید در سه روستای جزیره بالی که گردشگران خارجی زیادی به آن سفر می کنند باعث رانش زمین و کشته شدن ۱۲ نفر شد.

آذر ماه امسال نیز رانش زمین در منطقه 'لیباک' استان 'بانتن' اندونزی که پس از باران شدید در این منطقه رخ داد باعث کشته شدن ۱۳ نفر شد.

رانش زمین از جمله بلایای طبیعی اندونزی محسوب می شود که از گذشته تاکنون همواره قربانیان زیادی گرفته است. به عنوان مثال در سال ۱۹۱۹ رانش زمین در 'کلود' در جاوای شرقی باعث کشته شدن ۵ هزار و ۱۱۰ نفر و تخریب ۱۰۴ روستا شد.

وقوع یک هزار و ۹۸۵ بلایای طبیعی از جمله ۶۵۹ سیل، ۴۸۵ رانش زمین و ۵۷۲ توفان در سال ۲۰۱۶ باعث شد اندونزی یکی از بدترین سال های خود را در مواجهه با بلایای طبیعی در یک دهه گذشته تجربه کند.

دستکم دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر از مردم این کشور جنوب شرق آسیا با بیش از ۲۵۰ میلیون جمعیت سال گذشته تحت تاثیر این بلایای طبیعی قرار گرفتند و ۳۵۷ نفر کشته و ۳۸۳ نفر دیگر زخمی شدند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.