کل 26835
7

دستور العمل اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری

  • کد خبر : 5304
  • 12 آبان 1397 - 0:00
دستور العمل اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری

توضیحات :

دستور العمل اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری

 

این دستورالعمل در اجرای تبصره ماده ۲ آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری مورخ ۸۸/۱۲/۳ شورای عالی حفاظت فنی که در تاریخ ۱۳۸۹/۳/۵ به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده، تهیه شده است.

۱- تعاریف :

۱-۱- متقاضی :

شخص حقیقی یا حقوقی است که دارای تائیدیه صلاحیت حرفه ای از مراجع قانونی مورد تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

۲-۱- تشخیص صلاحیت ایمنی :

فرآیندی است که در آن صلاحیت ایمنی متقاضی با توجه به شاخص های مندرج در آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری و این دستورالعمل توسط کمیته های ذی ربط احراز می گردد.

۳-۱- کمیته بدوی تشخیص صلاحیت استانی :

کمیته ای است که وظیفه تشخیص و تأیید صلاحیت ایمنی اشخاص متقاضی اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاری را در چارچوب آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری و این دستورالعمل در سطح استان دارد (محل تشکیل جلسات این کمیته در اداره کل استان میباشد).

۴-۱- کمیته تجدید نظر استانی :

کمیته ای است که به منظور بررسی و تجدید نظر در تصمیمات متخذه “کمیته بدوی استانی تشخیص صلاحیت” در محل اداره کل استان تشکیل میشود

۵-۱- کمیته نظارت و بررسی :

کمیته ای است که به منظور نظارت عالی بر حسن اجرای این دستورالعمل و عملکرد کمیته های استانی و مبادی ذیربط و اتخاذ تصمیمات لازم حسب تشخیص در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی(اداره کل بازرسی کار) تشکیل می شود.

۶-۱- گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری :

مدرکی است که بر اساس مقررات آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری به منظور اعلام صلاحیت ایمنی متقاضـی از سـوی کمیتـه استانی تشخیص صلاحیت استانی یا کمیته تجدید نظر استانی برای پیمانکار واجد شرایط از طریق سامانه صادر می گردد.

۷-۱- معرفی نامه (گواهی موقت) :

در صورتی که متقاضی فاقد پیمان فعال در هنگام درخواست صدور گواهینامه باشد، صرفاً بـه منظـور شـرکت متقاضـی در مناقصات، معرفی نامه ای با مدت اعتبـار دو مـاه از سـوی اداره کـل اسـتان بـرای دسـتگاه برگـزار کننـده مناقصـه برابـر دستورالعمل های ابلاغی اداره کل بازرسی کار از طریق سامانه صادر میگردد.

۸-۱- سامانه اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران سراسر کشور :

سامانه ای که کلیه فرآیندهای اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاری (ثبت نام متقاضی تا صدور گواهینامه) صـرفاً از طریق آن انجام میگیرد، نشانی سامانه مذکور https://svcc.mcls.gov.ir و مالکیت معنوی و پایگاه اطلاعاتی آن (سـرور) متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (اداره کل بازرسی کار) می باشد.

۹۱-۱ اداره کل استان :

منظور اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان محل ثبت شرکت (اقامتگاه قانونی) و یا محل سکونت متقاضی حقیقی می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >> 

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.