کل 26853
1

در ۸ ماهه امسال تلفات حوادث رانندگی ۲ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 14811
  • 08 دی 1395 - 18:09

سازمان پزشکی قانونی از کاهش ۲درصدی تلفات حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۴) خبر داد.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور،‌ در هشت ماهه سالجاری ۱۱ هزار و ۶۲۴ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۱ هزار و ۸۵۹ تن ۲ درصد کمتر شده است.

از کل تلفات حوادث رانندگی ۹ هزار و ۷۶ تن مرد و ۲ هزار و ۵۴۸ تن زن بودند و همچنین ۷هزار و ۵۴۱ تن در محورهای برون شهری، ۳ هزار و ۱۹۷ تن در مسیرهای درون شهری، ۸۵۳ تن در مسیرهای روستایی و ۳۳ تن نیز در محورهایی نامعلوم جان باخته اند.

بر اساس این گزارش، در این مدت استان های فارس با یکهزار و ۶۰، خراسان رضوی با ۸۳۸ و تهران با ۸۳۱ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۹۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۲ و خراسان جنوبی با ۱۴۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

افزایش شمار مصدومان حوادث رانندگی در ۸ ماهه امسال

این گزارش می افزاید در ۸ ماهه امسال ۲۳۷ هزار و ۵۳۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار ۱۷۰ هزار و ۳۸۵ تن مرد و ۶۷ هزار و ۱۴۹ تن زن بودند. 

آمار مصدومان حوادث رانندگی ۸ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۸.۱ درصدی مواجه بوده است.

افزایش کشته و مصدومان تصادفات در آبان امسال

در ادامه این گزارش آمده است ،در آبان ماه سالجاری آمار تلفات حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۹ درصد و آمار مصدومان ۱۳.۱ درصد افزایش یافت.

در آبان ماه امسال یکهزار و ۳۵۵ تن (یکهزار و ۸۳ مرد و ۲۷۲ زن) در حوادث رانندگی جان باختند در حالیکه شمار تلفات حوادث رانندگی در آبان ماه سال قبل یکهزار و ۳۱۷ تن بود.

در این ماه ۲۷ هزار و ۸۷۸ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۲۰ هزار و ۵۲۴ تن آنان مرد و هفت هزار و ۳۵۴ تن زن بودند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.