کل 26883
1

در هر سه دقیقه یک سکته مغزی در ایران رخ می دهد

  • کد خبر : 12146
  • 11 اسفند 1395 - 18:30

دکتر سید امیر حجازی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح نهمین کنگره بین المللی استروک اضافه کرد:درایران و برخی از کشورها سکته مغزی به دومین عامل مرگ و میر تبدیل شده است اما در کشورهای پیشرفته با اقدامات مناسب تواستند این عامل را به چهارمین دلیل مرگ و میر تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه سکته مغزی اولین عامل ناتوان کننده افراد در تمام دنیا است، ادامه داد:‌دردولت تدبیر و امید به این مورد توجه بیشتر شده و تجهیز ۵۵ بیمارستان برای درمان سکته مغزی یکی از این اقدامات است.

وی توجه ویژه به سکته مغزی را از اولویت های اصلی وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود : با همکاری وزارت بهداشت و انجمن سکته مغزی شاهد اتفاقات خوب در این زمینه هستیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های اجتماعی در این کار تاکید کرد و ادامه داد که در ابتدای این مسیر قرار داریم و باید امکانات، تجهیزات و اقدامات بیشتری در این زمینه فراهم شود تا شاهد کاهش این معضل باشیم.

وی به برنامه های این کنگره اشاره کرد و گفت: سعی شده در این کنگره به همه ابعاد سکته مغزی پرداخته شود.

حجازی ادامه داد که برگزاری ۹۰ سخنرانی ، ۶۰ پوستر، ۹ کارگاه تخصصی و ۴ مناظره علمی از مهمترین برنامه های نهمین کنگره بین المللی استروک است.

نهمین گنگره بین المللی استروک با حضور محققان از امروز ( ۱۱ اسفند ماه ) در سالن همایش سازمان اسناد کتابخانه ملی آغاز و تا ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.