کل 26853
2

درخواست کمک عمومی برای مهار آتش جنگل های دهلران

  • کد خبر : 18169
  • 03 مهر 1394 - 2:55
فرماندار دهلران از نیروهای مردمی، امدادی و نظامی و انتظامی درخواست کرد برای کمک به مهار آتش جنگل های اطراف این شهرستان به منطقه اعزام شوند.

امیدعلی سبزی عصر پنجشنبه اظهار کرد: ظهر امروز آتش بخش هایی از جنگل های ارتفاعات روستای آگره بید در بخش سراب میمه از توابع این شهرستان دهلران را در بر گرفته و برغم همه تلاش ها هنوز حریق مهار نشده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا وسعت آتش سوزی در سطح حدود پنج هکتار بود، افزود: به دلیل وزش باد و وجود علف های خشک هم اکنون حریق به حدود ۳۰ هکتار گسترش یافته است.

سبزی با اشاره به اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر استان ایلام به همراه تعدادی از نیروهای امدادی تاکید کرد: برای مهار کامل حریق نیاز به حضور تعداد بیشتری از نیروهای امدادی و مردمی داریم.

فرماندار دهلران یادآور شد: از نخستین دقایق وقوع حریق نیروهای محلی، امدادی و منابع طبیعی در محل حضور یافته و عملیات اطفای حریق را آغاز کرده اند ولی بدلیل وزش باد و پراکندگی محل آتش سوزی، حریق بخش های زیادی از عرصه های طبیعی منطقه را طعمه خود کرده است.

وی از تقاضای کمک از طریق ستاد مدیریت بحران استان ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور نیروهای امدادی و مردمی دیگر مناطق همجوار، حریق مهار شود. 

سبزی با اشاره به اقدامات مجموعه بخشداری های سراب میمه و زرین آباد و ادارات و نیروهای مردمی و بسیج منطقه برای مهار آتش سوزی، گفت: تلاش برای مهار این آتش سوزی برغم تاریک شدن هوا همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، با توجه به حجم زیاد علفزار، بوته ها و درختان بلوط در منطقه، تلاش شده با بکارگیری امکانات از گسترش آتش سوزی جلوگیری بعمل آید که این امر بدلیل وزش باد در منطقه عملی نشده است.

منطقه آگره بید دارای پوشش گیاهی، علفزارها، درختان بلوط و بنه و مراتع زیادی است.

بیش از ۶۴۰ هزار هکتار از مساحت استان ایلام را جنگل که بیشتر آن جنگل های بلوط است تشکیل می دهد که تنها در سال جاری چندین فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست خسارت های زیادی به این عرصه ها وارد کرده است.

شهرستان دهلران در ۲۳۰ کیلومتری جنوب استان ایلام قرار دارد. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.