کل 26856
1

درخت ها ، درخت ها ، درختان گیج کننده

  • کد خبر : 4280
  • 12 آذر 1396 - 0:02
درخت ها ، درخت ها ، درختان گیج کننده

توضیحات :

Beacon Safety Messages

 

ایمنی فرآیند

دسامبر ۲۰۰۳

 

درخت ها ، درخت ها ،درختان گیج کننده

ایمنی فرآیند - دسامبر 2003

در فوق ، سه عکس از درختان کریسمس دیده می شود .عکس وسط ، چیزی است که انتظار داریم در این موقع از سال ببینیم.در صنایع شیمیایی ، ما (لوله کشی ) دیگر از نوع”درختان کریسمس” موجود در محل کار، را تمام سال می بینیم . این درختان کریسمس ، در واقع ، نوعی اتلاف لوله کشی ، شیرها ، لوله های ابزار ، گازها و اتصالات هستند .در موارد بسیاری ، این سامانه ها هیچ وقت به واقع طراحی نشده اند ، آن ها فقط بزرگ شدند___شامل یک شیر ، یک گیج و ابزاری در یک زمان هستند.وقتی که تغییراتی در حوزه ی مربوطه به وجود آیند ، به نظر می رسد که معقول اند ؛ اما چنانچه زمان گذشت ، تبدیل به اجسامی بزرگ و بزرگتر می شوند ___ یک جسم خطرناک !

خب ، چه اتفاقی افتاد ؟

موردی که در سمت چپ است ، یک اپراتور اشتباها شیر نادرستِ درخت کریسمس باز کرد و گازی ناسالم به دستگاه تقطیر افزود.خوشبختانه ، این اشتباه تنها واکنش را از بین برد و هیچ گونه آسیبی وارد کرد .اما فکر کنید که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد اگر مواد شیمیایی ناسازگار دیگر اضافه شده بود .

می توانید چه کار کنید ؟

۱.تشخیص دهید که لوله کشی ” درخت کریسمس “دقیقا برای چه چیزی است ___یک خطر بالقوه در انتظار شماست که در ترتیب شیرها اشتباه کنید .

۲.فقط انجام دادن آنچه را که وجود دارد را، قبول نکنید. اطمینان یابید که همکاران دستورالعمل های عملیات صحیح را بشناسند و ارتباطات را ادامه دهند.

۳.برچسب ____ برچسب ___ برچسب ! تمام شیرها و لوله ها را برچسب گذاری کنید بنابراین عملکردآن ها می تواند سریع و آسان تعیین شود .

چه چیزی منجر شد که اتفاق افتد ؟

مشکل واقعی فرایند مدیریت تغییر است که به خوبی عمل نمی کند . به قابلیت استفاده اپراتور توجه نشد و PHA مباحث عوامل انسانی را نشناخت . اختلال بصری از طریق تغییرات اضافه شد .

حقیقتا از درخت کریسمس در خانه لذت ببرید ، اما آن ها را سرکار آنالیز کنید !

راهنمای ایمنی فرایند CCPS ، تعطیلات خوشی را برای شما آرزو می کند .

دانلود نسخه انگلیسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=4280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.