کل 26853
2

«حریق خودرو»، شاخص‌ترین عملیات اطفاء حریق آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد

  • کد خبر : 75327
  • 17 آذر 1402 - 19:26
«حریق خودرو»، شاخص‌ترین عملیات اطفاء حریق آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد

رییس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در هشت ماه گذشته، شاخص‌ترین عملیات اطفاء حریق آتش‌نشانی اصفهان مربوط به خاموش کردن آتش‌سوزی خودرو بود.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا، امید باقری روز پنجشنبه افزود: در هشت ماه امسال بیش از ۴۴۰ هزار تماس با ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری اصفهان برقرار شد که در پی آن بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ اطفاء حریق و امداد و نجات توسط ایستگاه‌های بیست و هفت گانه شهرداری صورت گرفت.

وی افزود: از پنج هزار و ۸۰۴ تماس‌ شهروندان در باره حوادث و خدمات ایمنی، سه هزار و ۸۰ فقره آن مربوط به اعلام حریق بود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین نوع آتش سوزی‌ها مربوط به وسایط نقلیه بود که با فراوانی ۴۹۷ فقره بیش از ۱۳ درصد از حریق‌ها طی هشت ماهه گذشته به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: در بررسی صورت گرفته در باره علل وقوع حریق در وسایط نقلیه حدود ۴۵ درصد موارد به اتصالی برق و ۴۰ درصد مربوط به نشت بنزین و روغن بود.

باقری به رانندگان توصیه کرد که به موارد غیرایمن و فرسوده خودروی خود از جمله شیلنگ جَنت و لوله اتصالات خودرو و موارد معیوبی که موجب نشت بنزین و سوخت می‌شود، توجه کنند.

 

 

وی تصریح کرد: بنزین در دمای هفت درجه سانتیگراد آتش می‌گیرد، لذا پتانسل حریق در خودرو بدلیل افزایش حرارت بسیار زیاد است و شهروندان باید نسبت به انتشار بوی بنزین در خودروی خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: رانندگان خودروهای دوگانه‌سوز باید معاینات فنی وسیله نقلیه خود را در نمایندگی‌های مجاز انجام دهند و با استشمام بوی گاز بخصوص در فصل سرد سال و صبح‌ها و قبل از روشن کردن خودرو درصدد رفع عیب خودرو توسط متخصصان باشند.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانی با ایجاد وقوع حریق در صحنه حاضر می‌شود اما همراه داشتن کپسول اطفا حریق در خودرو لازم است زیرا در لحظات اولیه از گسترش آتش جلوگیری می‌کند.

باقری گفت: آتش نشانی اصفهان در هشت ماهه گذشته در اجرای ماموریت‌های خود جان چهار هزار و ۳۸ نفر از شهروندان گرفتار در حوادث و آتش‌سوزی‌ها را نجات داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=75327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.