کل 26847
0

جستجو در معدن شازند ادامه دارد/ احتمال جابجایی اجساد

  • کد خبر : 81886
  • 09 تیر 1403 - 14:47
جستجو در معدن شازند ادامه دارد/ احتمال جابجایی اجساد

به گفته یک منبع کارگری در شازند از آنجا که احتمال داده می‌شود که ریزش سنگ‌های عظیم‌الجثه محل قرار گرفتن پیکر دو کارگر را جابجا کرده باشد، عملیات آواربرداری از محل حادثه همچنان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایلنا ، یک منبع کارگری که هم اکنون در محل حادثه در منطقه شازند حضور دارد به خبرنگار ایلنا، گفت: با وجود خروج اجساد دو نفر از معدنچیان، کار آواربرداری از معدن شن ماسه شماره ۵ شازند برای پیدا کردن دو مفقودی دیگر همچنان در حال انجام است چراکه با نظر برخی کارشناسان امدادرسانی احتمال داده می‌شود ریزش سنگ‌های عظیم‌الجثه محل قرار گرفتن پیکرها را جابجا کرده باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ روز از حادثه معدن شازند می‌گذرد اما خبری از اجساد دو کارگر باقیمانده در زیر آوار نیست، در ادامه تصریح کرد: با ریزش دوباره معدن شن ماسه شماره ۵ شازند در دومین روز از حادثه حجم زیاد آوار سنگ که بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزارتن بر آورد می‌شود، کار آواربرداری را دشوار کرده است اما هم اکنون کارگران معدن شازند و کارگرانی که از دیگر معادن اطراف آمده‌اند در حال کمک به امدادگران هستند.

 

 

او در ادامه با تاکید بر اینکه وجود یک نظام واحد و کامل در بحث ایمنی از بسیاری از حوادث کار پیشگیری می‌کند، افزود: قطع یقین تا اتمام کارشناسی حادثه نمی‌توان در خصوص علت وقوع آن اظهارنظر قطعی کرد اما بدون شک اگر در معدن شن و ماسه شازند شرایط اصول ایمنی مهیا بود این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.

به گفته وی؛ تلاش برای پیدا کردن ۲ فرد مفقود شده در معدن تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد و روز گذشته هشتم تیر ماه هوشنگ هادیانپور (نماینده مردم شازند در مجلس) پس از دو هفته؛ از محل حادثه در معدن شازند بازدید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=81886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.