کل 26851
4

جان باختن ۳ نفر در سه استان درگیر سیلاب

  • کد خبر : 23851
  • 22 دی 1398 - 22:17
جان باختن ۳ نفر در سه استان درگیر سیلاب

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فعال شدن بالگردهای اورژانس در استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی خبر داد.

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: تیم های عملیات ویژه اورژانس برای امدادرسانی در در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان آمادگی کامل دارند و از امروز بالگرد اورژانس نیز وارد عمل می‌شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تیم های واکنش سریع در استان سیستان و بلوچستان وارد عمل شدند، گفت: در سه استان درگیر چهار نفر مصدوم شدند. همچنین تیم های اورژانس ۲۴ خانم باردار را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی درباره کشته شدگان در حوادث جوی اخیر تصریح کرد: در مجموع سه نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که یکی از این افراد در استان سیستان و بلوچستان غرق شده است.  در استان هرمزگان نیز یک تن به علت غرق شدن در رودخانه و یک نفر به علت ریزش آوار در روستای حاجی آباد جان خود را از دست داده است.

تا ظهر امروز هلال احمر از کشته شدن یک تن در استان هرمزگان و مفقود شدن یک تن در سیستان و بلوچستان طی حوادث جوی ٧٢ ساعت گذشته خبر داده بود.

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ادامه دارد/ کمبود خاصی وجود ندارد

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

مصطفی مرتضوی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده گفت: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان در حال انجام است و اقدامات مربوط به اسکان اضطراری و توزیع اقلام در میان این افراد انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات همچنان ادامه دارد، درباره برنامه هلال احمر برای کمک مردمی به سیل زدگان گفت:‌ تاکنون برابر گزارش‌های دریافتی، امکانات و اقلام هلال احمر ودیگر دستگاه‌ها برای کمک‌رسانی به سیل زدگان کافی است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود برخی کمبودها در مناطق سیل‌زده وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که کمبود خاصی در این مناطق وجود ندارد و روند توزیع اقلام و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

ریزش آوار جان دختر سراوانی را گرفت

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ریزش دیوار یک واحد مسکونی براثر بارندگی در «کهکـ» سراوان جان دختر پنج ساله سراوانی را گرفت.

دکتر فریبرز راشدی روز یکشنبه اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۴ امروز به علت سست شدن دیوار منزل یکی از شهروندان سراوانی به دلیل بارندگی‌های شدید چند روز اخیر رخ داد.

وی ادامه داد: بعداز اعلام حادثه یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان راه ارتباط ۵۰۰ روستای استان از روز گذشته تاکنون براثر سیلاب بسته شده است.

عباسعلی ارجمندی اظهار داشت: بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع شدن برق ۱۳۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان و قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک و قصرقند از جمله خسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان بوده است.

وی افزود: همچنین در جریان سیلاب اخیر بیش‌از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان دچار خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=23851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.