کل 26848
0

توفان ۱۵۷ سیستانی را رونه بیمارستان کرد

  • کد خبر : 16732
  • 08 خرداد 1397 - 22:25

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد : ۱۵۷نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان براثر توفان گرد و خاک در شبانه روز گذشته به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند.

رضا اربابی عمده مشکلات این افراد را بیماریهای تنفسی، چشمی و قلبی ذکر کرد و اظهار داشت: ۳۳ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک در ۱۷ روستای شهرستان هیرمند را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه برشمرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها بیماری های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان دیروز میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) به بیش از ۳۹ برابر حد مجاز و افزون بر ۱۰ برابر حالت خطرناک رساند.

مرتضی فرجی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود : غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و ۹۲۹ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به ۱۰۰ و ۴۰۰ متر کاهش داد.

وی گفت : وزش باد شدید امروز در منطقه فروکش کرده اما فردا دوباره شاهد شدت گرفتن آن خواهیم بود.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۱۸ ساله و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.