کل 26848
2

تشریح اقدامات صورت گرفته در سیل استان های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام

  • کد خبر : 17397
  • 14 فروردین 1398 - 22:05

معاون عملیات سازمان امداد و نجات همه اقدامات سازمان امداد و نجات را درخصوص سیل استان های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام تشریح کرد.

امداد رسانی به بیش از ۵۸ هزار سیل‌زده/اسکان اضطراری بیش از ۱۵هزار تن

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزئیات امدادرسانی در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام را تشریح کرد.

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سیل استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فردین ماه گفت: در ۱۰ شهرستان، ۹۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به ۱۵۸۴۷ نفر اسکان اضطراری و بیش از ۵۶ هزار بسته غذایی بین آسیب دیگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از ۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۲۱۸ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است، افزود: همچنین با ایجاد اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان آق قلا و گرگان، بخش عمده‌ای از آسیب دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی هستند، اظهار کرد: ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و با همکاری سازمان‌های دیگر و مردم محلی روزانه ۳۳ فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیب دیدگان هستند.

اسکان اضطراری ۴۲۹ نفر در استان مازندران

فتحی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران از ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین سال جاری اظهار کرد: تغییرات شرایط جوی در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۱۳ هزار نفر امدادرسانی شده و تعداد ۴۲۹ نفر اسکان اضطراری و ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شوند که در این استان نیز تعداد ۴۸۲ نفر در قالب ۱۱۷ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق (امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام ذیل را بین آسیب دیدگان توزیع نمودند و در ۶ فرودین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید.

ایجاد ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی در خوزستان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین سال جاری نیز توضیح داد: در ۱۸ شهرستان استان خوزستان ۱۱۹ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی به تعداد ۳۰۸۳۷ نفر امدادرسانی شده و ۱۵۵۹۳ نفر اسکان اضطراری داده و تعداد ۳۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند و ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، باوی و سوسنگرد ایجاد شده است و تعداد تیم‌های عملیاتی فعال ۱۷۵ تیم در قالب ۸۵۰ نفر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان لرستان از ۴ تا ۱۳ فروردین افزود: در استان لرستان نیز در ۱۰ شهرستان به تعداد ۱۶۴۲۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۳۸۵ واحد مسکونی در مناطق ازنا، پل‌دختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد از آب تخلیه شده است. همچنین ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه مستقر شده اند.

فتحی با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود گفت: تیم‌های عملیاتی فعال در منطقه ۱۶۸ تیم در قالب ۷۵۸ نفر هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در استان ایلام از ۴ تا ۱۳ فروردین سال جاری نیز توضیح داد: در استان ایلام نیز در ۱۱ شهرستان به تعداد ۵۴۲۲ نفر امدادرسانی شده و ۲۹۲۵ نفر اسکان اضطراری داده و ۱۰۳ واحد مسکونی در ایلام، آبدانان، ایوان غرب، سیروان، دهلران، ملکشاهی، چرداول، دره شهر، ماژین، بدره و مهران از آب تخلیه شده است.

فتحی با اشاره به استقرار و فعالیت ۲ فروند بالگرد امدادی در منطقه نیز اظهار کرد: ۸ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های ملکشاهی، دره شهر، ماژین و مهران ایجاد شده و ۳۲ تیم در قالب ۱۵۰ نفر در منطقه فعال شده‌اند و امدادرسانی در گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی ادامه دارد.(ایسنا)

وضعیت زرد در منطقه “معمولان”/نیاز ضروری سیل‌زدگان به غذا

نماینده ویژه استاندار در معمولان با بیان اینکه اقلام غذایی و ضروری به منطقه معمولان ارسال شده اما تنها یک سوم از نیاز منطقه را تامین کرده است، گفت: وضعیت منطقه معمولان زرد است و شرایط عادی ندارد.

قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه در شهر معمولان دلیل قطع ارتباط زمینی همچنان نتوانستیم اقلام امدادی را با سرعت بیشتری به این منطقه منتقل کنیم، گفت: با پیگیری استانداری امروز تا این لحظه از طریق امداد هوایی ۱۲ سورتی پرواز به این منطقه انجام شده است، اما این تعداد تنها یک سوم از امکانات مورد نیاز مردم منطقه به مواد غذایی را تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه منزل مسکونی ۵٠٠ خانوار از منطقه معمولان تخریب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه با مشکل اسکان روبرو نیستیم و از چادر استفاده نکرده ایم. با توجه به اینکه تنها ضلع غربی این شهر تخریب شده است، مردم در پنج دبیرستان منطقه یا منازل اقوام خود در ضلع دیگر شهر ساکن شده اند.

وی با بیان اینکه تأمین مواد غذایی برای منطقه معمولان ضروری است، توضیح داد: با کمک نیروهای امدادی آب، مواد غذایی به منطقه ارسال شده است، اما این منطقه بازهم به این اقلام نیازمند است و منطقه معمولان در وضعیت زرد به سر می‌برد و شرایط عادی ندارد.

سعیدی – سخنگوی سازمان مدیریت بحران نیز با اشاره به اظهارات سلیمی – رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد اینکه هیچ کمبودی در راستای تأمین اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده نداریم، گفت: به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ۹۸۰۰ خانوار در منطقه معمولان و پل‌دختر نیازمند دریافت خدمات هستند، این در حالی است که اقلام ضروری برای ۱۵ هزار خانوار فراهم است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ فروند هواپیما نیز مشغول انتقال اقلام ضروری به منطقه هستند، تصریح کرد: همچنین نیروهای راهداری در تلاش هستند تا راه‌های ارتباطی منطقی را باز کنند اما توزیع بهتر اقلام ضروری در منطقه نیازمند همکاری مردم است تا در مناطق اسکان ضروری نظیر مدارس منطقه و نقاط امن ساکن باشند. مردم باید اطمینان داشته باشند که این اقلام به اندازه کافی موجود است و بر اساس دستور العمل های هلال احمر هیچ فردی از دریافت این کمک‌ها جا نمی‌ماند.(ایسنا)

آماده‌باش نیروهای یگان ویژه در مناطق سیل‌زده

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از خدمت‌رسانی یگان‌های ویژه ناجا به مردم سیل‌زده در استان‌های شمالی و غرب کشور خبر داد.

سردار حسن کرمی درباره اقدامات انجام شده یگان‌های ویژه در مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: از همان روزهای اولیه وقوع سیل در استان‌های شمالی، یگان ویژه نیروی انتظامی تعدادی از نیروهای این یگان را برای امدادرسانی به مردم در مناطق سیل‌زده و تأمین امنیت اعزام کرد.

وی ادامه داد: نیروهای یگان ویژه در آق‌قلا و گمیشان در طول شبانه‌روز در حال امدادرسانی و گشت‌زنی هستند.  یگان ویژه همچنین از تهران تجهیزات مهندسی همچون دستگاه‌های مکنده آب، بیل مکانیکی و … به استان گلستان ارسال کرده است.

سردار کرمی افزود: همچنین این یگان یک نانوایی سیار (با روزانه ۶ کیسه آرد نان لواش) در میدان مرکزی شهر آق‌قلا راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه از استان خراسان رضوی یک گردان به مناطق سیل‌زده اعزام شد، گفت: همچنین از استان فارس ۳۲ اکیپ با دستور فرمانده یگان ویژه استان برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و تأمین امنیت پارکینگ‌هایی که خودروهای آسیب‌دیده ناشی از سیل در آن‌ها نگهداری می‌شود، اعزام شدند.

سردار کرمی عنوان کرد: پس از وقوع سیل، سرنشینان خودروی یکی از هموطنان در سیلاب گرفتار شد که نیروهای یگان ویژه با شجاعت کامل و از خودگذشتگی خود را به داخل سیلاب انداختند و با تلاش بسیار کودک ۶ ساله این خانواده را از خودرو خارج کردند.

وی ادامه داد: نیروی یگان ویژه پس از نجات کودک نیمه‌جان، به یاری پدر و مادر در حال غرق کودک رفتند و جان آنان را نیز نجات دادند.  پس از احیای جان کودک در بهداری ناجا، وی و خانواده‌اش برای انجام اقدامات و مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: یگان‌های ویژه استان لرستان، مرکزی و خوزستان نیز وارد عمل شده‌اند و در حال امدادرسانی، مردم‌یاری و تأمین امنیت در منطقه هستند؛ البته یگان ویژه استان خوزستان اکنون در حال آماده‌باش است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار کرمی گفت: در حال حاضر تمامی نیروهای یگان ویژه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در حال آماده‌باش هستند.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.