کل 26835
1

بیست‌و‌هفتمین سالگرد حادثه معدن ذغال سنگ سنگرود/ معادن همچنان جان می‌گیرند!

  • کد خبر : 81747
  • 02 تیر 1403 - 23:31
بیست‌و‌هفتمین سالگرد حادثه معدن ذغال سنگ سنگرود/ معادن همچنان جان می‌گیرند!

یکم تیر ماه، بیست‌وهفتمین سالگرد حادثه دلخراش انفجار در معدن زغال سنگ سنگرود (واحد البرز غربی) است. در این حادثه، ۲۰کارگر جان خود را از دست دادند و حدود ۵۰ کارگر مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایلنا، یکم تیر ماه، بیست‌و‌هفتمین سالگرد حادثه معدن زغال سنگ سنگرود است. در این حادثه که در سال ۱۳۷۶ اتفاق افتاد، ۲۰ کارگر در دم جان خود را از دست دادند و حدود ۵۰ کارگر هم روانه بیمارستان‌های داخل و خارج از کشور شدند.

مراسم گرامیداشت جان باختن ۲۰ کارگر معدنچی سنگرود روز پنجشنبه (۳۱ خرداد ماه) همزمان با مراسم یادبود جانباختگان سانحه زلزله ۳۱ خرداد ماه در برخی مساجد عمارلو برگزار شد.

پس از این حادثه مسئولان مربوطه رسیدگی به ایمنی معادن را به دست فراموشی سپرده‌اند. مصداق این موضوع حوادث مرگباری است که همچنان در معادن ایران اتفاق می‌افتد که از جمله می‌توان به آخرین مورد، یعنی ریزشِ سنگینِ معدن شن ماسه شازند اشاره کرد. در حادثه معدن شازند که یکشنبه هفته گذشته ۲۷ خردادماه اتفاق افتاد ۴ کارگر جان خود را از دست دادند.

 

 

ضعف وزارت کار در بازرسی‌های کار، ناتوانی کارگران برای اعتراض به کارفرمایان، ضمانتِ اجرای پایین قوانین ایمنی، سودجوییِ کارفرمایان و نبودِ نظارتِ کافی بر عملکرد و کنترلِ آن‌ها، از جمله مهم‌ترین دلایلِ میزانِ بالای حوادث کار در ایران است.

مسئولان بعد از هر حادثه، به بررسیِ علل وقوع حوادث و پیشگیری از وقوع آن تاکید می‌کنند اما واقعیت این است که تا ریشه‌ی مسئله حل نشود، نمی‌توان امیدِ چندانی به کاهش آمار حوادث ناشی از کار داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=81747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.