کل 26883
3

بررسی تاثیر ارتعاش تمام بدن بر آسایش و راحتی مسافرین مترو

  • کد خبر : 9982
  • 14 فروردین 1396 - 0:00
بررسی تاثیر ارتعاش تمام بدن بر آسایش و راحتی مسافرین مترو

توضیحات :

فصلنامه بهداشت و ایمنی کار

 

دوره ۶ – شماره ۱ – سال ۱۳۹۵

 

نویسندگان : کیکاوس ازره ، رمضان میرزایی ، علیرضا شریفی ، اردلان سلیمانیان

 

چکیده : 

مقدمه: ارتعاش تمام بدن یکی از عواملی است که حین مسافرت ممکن است بر آسایش مسافرین و یا خدمه سیستم‌های حمل و نقل ریلی تاثیرات منفی بگذارد. در این مطالعه تاثیرات احتمالی ارتعاش تمام بدن بر روی آسایش مسافرین مترو تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

روش کار: طرح ریزی، اندازه‌گیری و انجام محاسبات قبل از ارزیابی عمدتاً بر طبق توصیه‌ها و روش‌های ISO 2631- 1,4 انجام گرفت. هم‌چنین در انجام اندازه‌گیری و انجام محاسبات به ترتیب از دستگاه SVAN 958 و نرم افزار Excel استفاده گردید.

یافته ها: میانگین مقادیر اندازه‌گیری شده شتاب rms در محل‌های سطح نشیمن‌گاه صندلی، پشتی صندلی و پاها به ترتیب در محور‌های غالب برابر با ۵۷/۰ ، ۴۴/۰ و ۶۴/۰ m/s ۲  و مقدار کل شتاب rms اندازه‌گیری شده در هر سه محل ورود ارتعاش به بدن مسافر برابر با ۰۲/۱و با انحراف معیار ۱۱/۰ m/s ۲  بود. میانگین مقدار ارتعاش کل مواجهه در حداقل و حداکثر زمان مواجهه مورد نظر به ترتیب برابر با ۴۴/۶ و ۶۳/۹   m/s ۱.۷۵ محاسبه شد.

نتیجه گیری: مقادیر محورهای غالب محاسبه شده عمدتاً در سطح نسبتاً ناخوشایند در  طبقه بندی آسایشی ISO 2631-1 قرار داشتند، اما مقدار کلی مواجهه محاسبه شده بر اساس wrms در سطح ناخوشایند قرار داشت.مقادیر VDV اندازه‌گیری شده  عمدتاً در محور z  غالب بودند.

واژه‌های کلیدی : ارتعاش ، ارتعاش تمام بدن ، آسایش مسافرین ، ارتعاش مترو

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=9982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.